کد خبر 351329
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

همزمان با حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مراسم نماز عید قربان، دولت این کشور "ائتلاف الکترونیکی بین المللی" را به هک کردن پایگاه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در اینترنت متهم کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در صفحه رسمی خود در فیس بوک با انتشار خبر هک شدن پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که هکرها، از جمعه شب این پایگاه  را هک کرده اند که در نتیجه امکان دسترسی به این پایگاه از خارج از سوریه وجود ندارد.

به نوشته سانا، کادر فنی این خبرگزاری درصدد مقابله با حمله هکرها و بازگرداندن این پایگاه به وضعیت طبیعی آن است.

 طبق اطلاعات واصله از کادر فنی که برای سرویس خدمات دهنده اصلی این خبرگزاری در خارج از سوریه فعالیت می کند، منبع این حمله الکترونیکی از آمریکا، عربستان، ترکیه و لبنان است.

این اولین حمله هکرها به پایگاه سانا نیست و پایگاه این خبرگزاری پیش از این بارها هدف حمله هکرها قرار گرفته بود که آخرین مورد آن یک هفته پیش بود.

در حال حاضر تا زمان بازگشت پایگاه سانا به وضعیت عادی، پی گیری اخبار این خبرگزاری از طریق صفحه رسمی آن در شبکه های فیس بوک و توییتر امکان پذیر است.

پایگاه اینترنتی این خبرگزاری به پوشش خبرهای محلی، عربی و غیرعربی می پردازد و در ماه های اخیر بر اساس آمار وبسایت الکسا این پایگاه بالاترین آمار بازدید را داشته است.

متوقف شدن فعالیت پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانا با حضور بشار اسد در مسجدی در دمشق برای ادای نماز عید قربان همزمان شد و این در حالی است پایگاه اینترنتی سانا معمولاً در انتشار خبرهای فوری مربوط به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و انتشار تصویر از وی، پیشتاز است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس