کد خبر 350605
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

سخنگوی دولت گفت: بیان فاخر و حقوقی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، نشست وضعیت آب و هوا و جلسات متعدد با روسای جمهوری و مقامات بلندپایه خارجی بیانگر مواضع حق طلبانه ملت بزرگ ایران بود.

به گزارش مشرق، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: این سفر همچون سفر قبلی رییس جمهوری بسیار مبارک بود.

وی با بیان اینکه مواضع رییس جمهوری قاطع بود، تصریح کرد: در این سفر نشان داده شد که می شود از همه حقوق یک ملت با قاطعیت دفاع کرد بدون این که واکنش منفی که در برخی سال ها در برابر برخی مواضع پیش می آمد، شاهد باشیم.

** وزیر امور خارجه از سفر نیویورک گزارش داد

نوبخت ادامه داد: در جلسه امروز هیات دولت، وزیر امور خارجه با توجه به مذاکرات هسته ای با 1+5 در نیویورک و همچنین سفر رییس جمهوری به سازمان ملل، سخنرانی وی در مجمع عمومی و ملاقات با بیش از 30 مقام خارجی گزارش مبسوطی ارایه کرد.

سخنگوی دولت با بیان این که مذاکرات با 1+5 تا دو هفته آینده از سر گرفته می شود، افزود: امیدواریم با توجه به جمع بندی مطلوب و قابل قبول در راستای منافع ملی، همکاران وزارت خارجه بتوانند همچون گذشته از این مواضع به درستی دفاع کنند.



** اختصاص 70 میلیارد تومان به استان اردبیل

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در جلسه امروز هیات دولت بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار در راستای تامین و انتقال آب به مناطق شهری و روستایی و ساماندهی ارس به ا ستان اردبیل اختصاص یافت.



** افزایش پنج میلیارد تومانی اعتبار وزارت بهداشت

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در جلسه امروز هیات دولت، پنج میلیارد تومان نیز به اعتبارات پیشین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزوده شد.



نوبخت درباره اینکه یکی از نمایندگان مجلس در مورد اختلاس یا رانت موضوعی را گزارش داده است؟، گفت: من هیچ گزارش مکتوبی دریافت نکرده ام، اگر موضوعی در مورد دولت قبل است، مجلس امکان انعکاس آن را به مراجع ذیصلاح و قضایی دارد و اگر هم مربوط به زمان ما باشد، آن را پیگیری می کنیم.



**سیاست ایران هراسی رژیم صهیونیستی توضیح واضحات است

سخنگوی دولت درباره موضع خصمانه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: سیاست ایران هراسی رژیم صهیونیستی توضیح واضحات است، به قدری خصمانه و بغض آلود است که گاهی با پریشان گویی همراه است، به ویژه وقتی که می ببینند ما پیشرفت خوبی در مسایل مختلف داریم.

نوبخت درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: هر کشوری یا هر یک از طرفین این مذاکره، از منظر خود نتیجه و سرعت عمل را تحلیل می کند. قطعا ما تا تحقق همه خواسته های ملی خود این راه را ادامه خواهیم داد و اگر آنها تحقق پیدا نکند نتیجه مذاکرات برای ما نه مقبول و نه سرعتش برای ما قابل پذیرش است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که برخی مخالفان دولت نسبت به آمارهای اقتصادی که از مراکز رسمی اعلام می شود، تشکیک و تردید می کنند، گفت: آنها می توانند مطالب خود را بیان کنند اما آنچه در مراجع رسمی انجام می شود، مبانی محاسباتی درست و سنجیده ای دارد و قابل ارایه و دفاع است.

به گفته وی، تشکیک کردن به صرف اینکه ما اینگونه احساس نمی کنیم، و برداشت های کلی در منطق اقتصادی نمی تواند جایگزین آمارهای رسمی و محاسباتی دقیق شود.



**رابطه ایران و انگلیس بر اساس مصاحبه یا سخنرانی طرفین شکل نمی گیرد

در ادامه این نشست خبرنگاری پرسید: با توجه به سخنان نخست وزیر انگلیس، آیا رابطه ایران و انگلیس را در سطح محدودی متوقف خواهیم کرد یا به صورت دیگر روابط دو کشور برقرار خواهد شد؟ که نوبخت پاسخ داد: روابط بین دو کشور بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی از سوی طرفین انجام نمی شود بلکه ملاحظات عدیده، منافع ملی و مصالح بلند مدت مورد توجه است.

سخنگوی دولت توضیح داد: این درست است که باید پاسخ یک سخنرانی را با یک سخنرانی پاسخ داد؛ ما نیز تاکنون در خصوص دفاع از مواضع حق طلبانه ملتمان کوتاه نیامده ایم. هر مطلبی گفته شود، متناسب با آن پاسخ می دهیم.

وی اضافه کرد: اما آنجایی که قرار است یک روابط تنظیم شود، متغیرهای بیشتری در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه همه موضوعات را درچارچوب قوانین، مقررات و مصالح ملی خودمان تنظیم خواهیم کرد.

** فعلا برنامه ای برای سفر روحانی به عربستان تعریف نشده است

نوبخت همچنین در جواب سوالی در مورد احتمال سفر رییس جمهوری به عربستان، گفت: فعلا برنامه ای برای سفر رییس جمهور به عربستان تعریف نشده است.

سخنگوی دولت درباره وضعیت بازار خودرو گفت: سیاست کلی دولت حمایت از تولید است و خودرو هم یکی از بخش های مهم تولیدی است، که قطعا باید به آن توجه کنیم؛ بنابراین هر نوع حمایت منطقی از صنایع انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در مورد جزییات یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ادامه آن در برنامه ششم گفت: دولت مصمم است در مورد تقویت اعتبارات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کند و شاید ضروری نباشد در لایحه آورده شود اما هر مقدار که بخواهیم به اعتبارات بهداشت اضافه می کنیم تا کار پیش رود.

وی در مورد بودجه فرهنگ نیز گفت: یکی از مسایل اثربخش در حوزه فرهنگی، منابع مالی است، البته سیاست های فرهنگی و چگونگی روش عمل در حوزه فرهنگ نیز حایز اهمیت است.

سخنگوی دولت توضیح داد: در حال حاضر بر اساس هماهنگی های انجام شده اعتبارات قانونی در حوزه فرهنگ به بخش های غیردولتی پرداخت می شود که لازم است از این دستگاه ها گزارش مکتوب عملکرد صرف بودجه بخواهیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس