تیراندازی به سمت کاخ سفید و عبور برخی افراد از حفاظ امنیتی سوالاتی را درباره قابلیت و توانایی نیروهای امنیتی کاخ سفید به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، واشنگتن پست نوشت: فرد مسلحی در یکی از شب‌های ماه نوامبر با یک اسلحه نیمه اتوماتیک به سوی منزل رئیس‌جمهور آمریکا نشانه گرفت و تیراندازی کرد. هرچند اوباما و همسرش در مسافرت بودنداما یکی از فرزندان وی در منزل حاضر بود.

باوجود آمادگی نیروهای امنیتی برای واکنش در عین ناباوری به آنها دستور داده شد که تیراندازی صورت نگرفته بلکه صدا مربوط به یک ماشین راهسازی بوده است.

هرچند این فرد بازداشت شد اما موضوع تیراندازی وی و خطری که خانواده اوباما را تهدید می‌کرد هیچگاه رسانه‌ای نشد. اظهارات ضد و نقیض در این باره ناراحتی اوباما و همسرش را نیز به همراه داشت. سرویس مخفی پس از گذشت 4 روز متوجه شد که تیراندازی به سمت منزل بوده است. این کشف نیز توسط مستخدم منزل و مشاهده شکستگی یکی از شیشه‌ها صورت گرفت.

مسئله‌ای که در این میان مورد توجه قرار گرفته اعتماد بیش از حدی است که مردم آمریکا به سرویس مخفی این کشور دارند. به اعتقاد شهروندان آمریکا نیروهای سرویس مخفی افرادی کارآزموده،نخبه و میهن‌پرستانی هستند که همواره آماده فداکاری برای کشورشان هستند.

ماه گذشته فردی با در دست داشتن یک چاقو توانسته بود تا مقابل درب ورودی کاخ سفید خود را برساند. موضوعی که توجه رسانه‌های آمریکایی را به خود جلب کرده این است که آیا ماموران امنیتی وظیفه‌ای مهمتر از حفظ جان رئیس‌جمهور و خانواده‌اش را نیز دارند؟ و اگر این مهمترین وظیفه آنهاست چرا شواهد خلاف این مسئله را نشان می‌دهند؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس