معاون امور راهبردی و اشراف ستادکل نیروهای مسلح گفت: کسانی که در دوران جنگ تحمیلی حضور نداشتند مانند نسل جوان، شاید نتوانند خیلی خوب شرایط آن دوران را درک کنند و این وظیفه ما است که بتوانیم اصول و آرمان‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان منتقل کنیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی و اشراف ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم، اظهارکرد: همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تأکید فرمودند، ملت ایران در طول دوران دفاع مقدس با اتکاء به خداوند توانستند در برابر شرق و غرب عالم ایستادگی کرده و به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. کسب این پیروزی‌ها به طور قطع بدون هدایت‌های مدبرانه و حکیمانه امام خمینی (ره) و ایمان و ایثار ملت ایران و بالاخره عنایات ویژه پروردگار محقق نمی‌شد.

ناگفته‌های سرلشکر ایزدی از آزادسازی مهران

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در جنگ تحمیلی و در زمانی که مهران در محاصره دشمن بود، امام خمینی (ره) فرمودند که مهران باید آزاد شود و با توجه به شرایط جنگی و محدودیت‌های که ما داشتیم، این امر امکان‌پذیر نبود. فرماندهان جنگ برنامه‌ریزی کرده و به این نتیجه رسیدند که باید برای شکستن محاصره مهران حداقل 72 گردان به همراه انواع تجهیزات سبک و سنگین نظامی داشته باشیم. پس از تلاش‌های بسیار تنها توانستیم 33 گردان یعنی کمتر از نصف نیروی که نیاز بود را آماده کنیم برخی از رزمندگان خیلی نگران عملیات بودند که در شب‌های آخر خودم پیشنهادی را مطرح کردم.

شرلشکر ایزدی سپس به پیشنهاد خود اشاره کرد و گفت: پیشنهاد من این بود که رمز عملیات آزادسازی مهران که همان عملیات کربلای 1 است «یا اباالفضل العباس» بگذاریم و تأکید کردم که حضرت عباس (ع) خودشان کمک می‌کنند و ما پیروز می‌شویم. عملیات کربلای یک با حداقل نیرو و امکانات و با رمز یا اباالفضل العباس انجام شد و به پیروزهای بزرگی دست‌ یافتیم، به طوری‌که با نصف نیروی مورد نیاز دو برابر بیشتر از اهداف پیش‌بینی شده را تصرف کرده و به دو شهر مهم عراق نیز تسلط یافتیم و همین عملیات پیش زمینه عملیات‌های بزرگ‌تر و موفق‌تری شد.

وی با طرح این پرسش که آیا دست‌یابی به پیروزهای بزرگ در دوران دفاع مقدس بدون عنایت ویژه پروردگار و اخلاص و صداقت رزمندگان محقق می‌شد؟، گفت: به طور قطع چنین نیست و لحظه لحظه جنگ تحمیلی اثبات وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل و پیروزی جمع کوچک بر جمع‌های بزرگ است، اگر اخلاص و صداقت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا به عهدی که با خدای خود بستند عمل کردند، گفت: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا ما نیز به عهدی که با شهدا و امام شهیدان و ولایت بسته‌ایم، پایبند هستیم. وظیفه امروز ما این است که با تمام توان در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و با تمام توان از اصول و آرمان‌های شهدا پیروی کنیم.

روستای صالحیه از جمله روستاهای نمونه کشور است که در طول دوران دفاع مقدس و در حالی که در دهه 60 حدود 180 خانواده در این روستا زندگی می‌کردند، 22 شهید، 25 جانباز، دو آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

در میان اسامی شهدای روستای صالحیه، نام یکی از شجاع‌ترین و نام‌آورترین سرداران سپاه اسلام یعنی سردار شهید حاج فیض‌الله تک فلاح دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس