در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به صورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه تأمین دنیای مردم را از نظر آرامش، امنیت، رفاه و معیشت و دیگر حقوق شهروندی داشته باشد، باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز بر نامه ریزی نماید که همان مدیریت جهادی و اسلامی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار ایزدی معاونت راهبری فرماندهی کل قوا به مناسبت سالروز آزاد سازی پاوه پیامی را صادر کرده اند که متن آن به شرح زیر است:

«و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین»
اطاعت کنندگان از خدا و رسول همنشین کسانی هستند که خدا به آنان نعمت داده است که عبارتند از پیامبران، صدیقان شهداء و صالحان»
«سوره مبارکه نساء / آیه 61»

جهاد فی سبیل الله هر چه دشوارتر، بافضیلت‌تر، درخشان‌تر و ماندگارتر، شما در کردستان به چنین جهادی در برابر دشمان خدا کمر بسته‌اید. خداوند از شما قبول فرماید.
مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

سلام و رحمت و برکات خدا به روح مطهر امام راحل علی الله مقام الشریف و ارواح طیبه پاک و مطهر شهدا.
سلام و رحمت خدا به مقام معظم امامت و ولایت امر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز مدظله العالی.
سلام و رحمت و برکات خدای سبحان به رزمندگان اسلام، ایثارگران،غرب وشمال غرب کشور یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس و همه خانواده های معزز شهدا.
و سلام و رحمت و برکات حق تعالی بر شهدای حماسه آفرین آزادسازی حصر پاوه روز 26 مرداد به ویژه شهدای پیشمرگان مسلمان کرد
 اينك پس از گذشت سه دهه از عمر با بركت انقلاب اسلامي، آمريكا و متحدين غربي و ارتجاع منطقه‌اي وابسته به آنها نه ‌تنها به اهداف شيطاني و ضدبشري خود دست نيافته‌اند، بلكه با تضعيف موقعيت استكباري خود در صحنه بين‌الملل، شاهد موفقيت و پيروزهاي علمي و سياسي وفرهنگی بزرگ ملت سرافراز ايران اسلامي و الگو قرار گرفتن آن براي ساير كشورها و ملت‌ها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند.

مطمئنا موقعيت ممتاز منطقه‌اي و تأثيرگذاري فرامنطقه‌اي  انقلاب اسلامي اسلامي الگوگيري ملل مسلمان و حق‌طلب به عنوان بزرگ‌ترين حقيقت در طليعه هزاره سوم، مرهون اتكال اين انقلاب به قدرت لايزال الهي و حركت، استقامت و بيداري شما مردم عزيز، فهيم، بصير، انقلابي و ولايتمدار در صراط مستقيم «قرآن» و «عترت» و پيگيري آرمان‌هاي بلند امام خميني (ره) و رهبري حكيم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌اي عزيز است.
در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همه جانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خود اتکایی، به ویژه در حوزه علوم و فناوری های نوین یک اصل است .

اسلام ناب محمدی (ص) با قرائت حضرت امام خمینی (ره) را می توان به عنوان دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام، همان اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت محور است در سال فرهنگ ، اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی در این نگاه به اسلام و دین، یک نگاه حداکثری است که به تمام نیاز های انسان پاسخگو می باشد و در همه موارد باید براساس دین حرکت کرد
در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان به صورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه تأمین دنیای مردم را از نظر آرامش، امنیت، رفاه و معیشت و دیگر حقوق شهروندی داشته باشد، باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز بر نامه ریزی نماید که همان مدیریت جهادی و اسلامی است.

در این راستا با نگاهی واقع گرایانه به برگهایی از تاریخ ایران طی 300 سال گذشته در جنگهایی که دشمنان علیه این سرزمین تحمیل کرده اند، شهرهای زیادی از پیکره ایران جدا شده است و تنها در حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است که حتی یک وجب از خاک وطن در چنگ دشمن باقی نمانده است و امروز به لطف خداوند قادر  متعال در هم کوبنده ستمگران ، جباران و متجاوزان به برکت رشادت ها ، ایثارگری ها ، شهادت ها و اراده های مستحکم، همت و غیرت مردان رزمنده سر افراز و با حمایت مادران، خواهران ، همسران ، شهدا و ایثارگران و انفاس قدیسه حضرت امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه ای ایران اسلامی امن ترین ، مهم ترین و مقتدرترین کشور در معادلات منطقه ای و حتی فرا منطقه ای تبدیل شده است.

بر تارک صحیفه انقلاب و دفاع مقدس ، روز 26 مرداد 1358 به عنوان «معجزه ای الهی» ثبت شده است. در پی حوادث شهر پاوه در سال 1358 که ضدانقلاب و عناصر خائن و خودفروخته داخلی با شروع درگیری، این شهر استراتژیک در شمال غرب کشور را به عنوان پایگاه و کانون تهاجم بر علیه کشور و انقلاب محاصره و بخش هایی از آن را در اختیار گرفته بودند، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(سلام الله علیها) جهت قوای نظامی و انتظامی برای دفع محاصره شهر حساس و مهم پاوه کردستان فرمان تاریخی و سرنوشت سازی به شرح ذیل  را صادر فرمودند: من به عنوان ریاست کل قوا به رییس ستاد ارتش دستور می دهم که فورا با تجهیز کامل عازم منطقه شوند و بدون فوت وقت با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند و به دولت دستور می دهم وسایل حرکت پاسداران را فورا فراهم کند و اگر تا 24 ساعت دیگر عمل مثبت انجام نگیرد سران ارتش و ژاندارمری را مسئول می دانم، این پیام راهبردی رکن رکین پیروزی مردم سلحشور پیشمرگان قهرمان و شکست حصر پاوه شد.

با ادای تعظیم و ادب به روح مطهر حضرت امام راحل (ره) در آستانه سی وششمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام یاد ستاره های درخشان آسمان انقلاب اسلامی گرامی به خصوص امیر شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و به ویژه شجاع ترین دانشمند و عارف مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران را گرامی داشته وبه و رزمندگان جان بر کف، شهدای گلگون کفن از سپاه و ارتش به ویژه پیشمرگان مسلمان کرد عزیز که قهرمانانه شهر پاوه را از محاصره خارج ساختند درود می فرستم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را در پاسداری از ارزش ها ، آرمان های شهدا و دفاع از کیان انقلاب ، هویت ملی و دینی این مرز و بوم با پیروی از منویات مطاع فرماندهی کعظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز موفق و موید بدارد
پروردگارا! ما را در تداوم راه درخشان و سرنوشت‌ساز شهدا نصرت و یاری فرما.

والعاقبة للمتقین

همرزم دیرین و ارادتمند شما مردم ایثارگر و ولایی استان شهید پرور کرمانشاه
به ویژه شهر قهرمان پاوه    
معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا
سرلشكر پاسدار دكتر مصطفی ایزدی مرداد ماه 1393


منبع: شهدای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس