کد خبر 348974
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تشکیل کمیته مقابله با تنبیه بدنی، ارائه خدمات آموزشی به معلمان و نظارت نامحسوس برای رصد تنبیه بدنی از جمله اقدامات برای عملیاتی کردن درخواست رئیس جمهور برای حذف تنبیه بدنی است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش "‌یکی از درخواست‌های رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی سال گذشته حذف تنبیه بدنی از مدارس بود،‌آموزش و پرورش برای حذف این معضل از مدارس کشور چه تدابیری را در پیش گرفته است؟" اظهار داشت: آموزش و پرورش برای حذف تنبیه بدنی و تحقیر دانش‌آموزان در برخی از مدارس کشور در تلاش است.

وی افزود:‌برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت معلمان با عنوان شیوه‌های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت، تبیین و توجیه روش‌های تربیتی جایگزین تنبیه در همایش‌ها و گردهمایی‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:‌تشکیل کمیته مقابله با تنبیه بدنی دانش‌آموزان، کنترل هیجان و ارائه خدمات آموزشی مجازی به جامعه فرهنگیان و فعال سازی کمیته‌‌‌های نظارت و ارزیابی برای حضور مستمر و نامحسوس در مناطق آموزشی کشور از اساسی‌ترین اقدامات برای حذف تنبیه بدنی است.

کفاش بیان کرد: در صورت مشاهده موارد تخلف در زمینه تنبیه بدنی دانش‌آموزان برخورد قاطع و قانونی با آن صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور مهر سال 92 در مراسم بازگشایی مدارس ضمن درخواست‌هایی از آموزش و پرورش درخصوص اجرای زنگ انشاء، زنگ گفت‌وگو و کتابخوانی در مدارس درخصوص حذف تنبیه بدنی از مدارس عنوان کرد:‌من دیگر از تنبیه جسمی سخن نمی‌گویم که قطعا دیگر وجود ندارد. چنانچه دولت تدبیر و امید در هر گوشه‌ای از کشور با چنین موارد تنبیه جسمی مواجه شود با اشد برخورد مواجه خواهند شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس