کد خبر 347749
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

موسسه مالی و بانکداری انگلیسی «اچ‌اس‌بی‌سی» اعلام کرد: هند ارزانترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ‌اکونومیک تایمز نوشت: «اچ‌اس‌بی‌سی» هند ارزانترین و استرالیا گرانترین مقصد دانشجویان خارجی است. بنابراین گزارش، هزینه معمول سالانه تحصیل و سایر هزینه‌های زندگی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی در هند حدود 5642 دلار است در حالی که این هزینه‌ها در استرالیا به 42 هزار و 93 دلار می‌رسد.

در این گزارش دانشگاه‌های هند در بین 15 کشور ارزیابی شده، ارزانترین محسوب می‌شوند ضمن اینکه هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور حتی در مقایسه با دانشگاه‌های ترکیه، چین و مکزیک هم پایین‌تر است.

در بازبینی جدید «اچ‌اس‌بی‌سی» که با عنوان «ارزش تحصیلی، آغازگر موفقیت» انجام شد استرالیا، سنگاپور و آمریکا سه کشور اول در این رتبه بندی به لحاظ گرانترین کشورها برای تحصیلات خارجی قرار گرفته‌اند.

پس از تحصیل در استرالیا که سالانه حدود 42 هزار و 93 دلار هزینه در بردارد، سنگاپور با سالانه 39 هزار و 229 و آمریکا با سالانه 36 هزار و 564 دلار در رتبه‌های دوم و سوم گرانترین مقصدهای تحصیلی دانشجویان خارجی هستند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    دانشگاه آزاد مخصوصا در مقطع دکتری از همشون میزنه جلو. در مقطع دکتری تخصصی فقط شهریه ثابت هر ترم 4/5 میلیونه!
  • فرهاد ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    عمو نصیر خیلی چیزهای دیگه هم تو این مملکت هست مثل مازراتی ساعت های میلیونی خانه های میلیاردی و... در کل ثروتمندان باید راحت زندگی کنند و بی دردسر افتاد عامو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس