کد خبر 347543
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱

وزیر خارجه آمریکا قبل از دیدار با همتای انگلیسی خود از عدم استقلال اسکاتلند از انگلستان ابراز خرسندی کرد و گفت که خوشحال است که بریتانیا همچنان به صورت یکپارچه باقی ماند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قبل از دیدار با «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اعلام کرد که داعش و ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این گروه، اوکراین و دیگر موضوعات محور گفت‌وگوهای وی با هاموند است.

کری به انگلیس به دلیل عدم جدایی اسکاتلند از بریتانیا تبریک گفت و ابراز خرسندی کرد که انگلستان همچنان متحد و یکپارچه باقی مانده است.

هاموند نیز قبل از این دیدار به خبرنگاران گفت که داعش یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار وی با وزیر خارجه آمریکا قرار دارد.

طبق این گزارش، شیوع ویروس ابولا و راههای مبارزه با آن نیز یکی از بحث‌هایی بوده است که وزرای خارجه انگلیس و آمریکا به آن پرداخته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله برنامه هسته‌ای ایران و داعش دیدار و گفت‌وگو کرده است.

علیرغم نارضایتی بسیاری از اسکاتلندی‌ها از سیاست دولت بریتانیا، همه پرسی استقلال اسکاتلند هم نتوانست به جدایی این کشور از لندن منجر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    علاوه بر کری ، اکثریت مردم اسکاتلند هم خوشحال شدند -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس