تقلب در گلاسکو اسکاتلندی‌ها را به خیابان‌ها کشاند..

گروه بین الملل مشرق- نتایج رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیای کبیر روز پنتایج نهایی رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا صبح روز جمعه 28 شهریور اعلام شد. در این رفراندوم کمی بیش از نیمی از مردم اسکاتلند به این استقلال رأی منفی دادند. آمار منتشر شده حاکی از مخالفت 55 درصدی مردم با استقلال از بریتانیاست. از میان 32 حوزه رأی‌گیری، موافقان استقلال اسکاتلند تنها در 4 حوزه از جمله "گلاسکو" اکثریت آرا را به دست آوردند. در شهر ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، مخالفان استقلال 61 درصد آرا را داشتند.

استقلال اسکاتلند هزینه های زیادی را برای دولت انگلیس و همپیمانان این کشور در اروپا و آمریکا داشت و به همین خاطر به هر زور و زری بود این رفراندوم به ضرر مردم اسکاتلند برگزار شد.

شبکه اسکای‌نیوز طی گزارشی اعلام کرد که اخباری از تقلب در شهر "گلاسکو" نیز منتشر شده و به همین جهت نیروهای پلیس به محل شمارش آرا اعزام شده‌اند. گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند است و استقلال‌طلبان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند. عده‌ای از موافقان استقلال در اسکاتلند معتقدند آرای خارج شده از صندوق‌ها رأی مردم این کشور نیست و علاوه بر تهدیدهای گسترده لندن و کشورهای هم‌پیمان با بریتانیا، تقلب در همه‌پرسی نیز آرای مردم اسکاتلند را جابه‌جا کرده است.

بعد از اینکه جمعه شب طرفداران عدم جدایی اسکاتلند از انگلیس اقدام به راهپیمایی در خیابان های گلاسکو کردند درگیری شدیدی میان آنها و حامیان استقلال اسکاتلند صورت گرفت که مداخله پلیس بر این درگیری ها افزود.


تصاویر زیر مربوط به درگیری موافقان استقلال اسکاتلند با انگلیسی ها در شهر گلاسکوی اسکاتلند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    حالا ایران اعتراض کنه که چرا انگلیس تقلب کرده ؟ رای مردم اسکاتلند کجاست ؟ چرا رای مردم رو دزدیدن ؟ چرا تبلیغات دولتی کردن تا مردم به گزینه ی دلخواه انگلیس رای بدن ؟ آرا باید ابطال بشه و از اول همه پرسی برگزار بشه و باید نظارت دقیق تری انجام بگیره تا تقلب نشه
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    عجب درگیری سنگینی!!!!
  • فدایی ولایت ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    1- من از قبل احتمال می‌دادم که تقلب گسترده در انتخابات استقلال اسکاتلند از انگلستان شود ولی هرچه فکر کردم دیدم هیچ چاره ای نیست و اسکاتلند به اجبار باید زیر سلطه انگلیس بماند چون کشورهای قدرتمند دنیا به همراه انگلیس است و کسی نمی‌تواند ثابت کند که انگلیس در انتخابات تغلب کرده است. 2- انگلیس یادش بیاورد که در فتنه 88 ایران چه کاسه داغ تر از آش شده بود و فکر می‌کردند که دیگر کار تمام شد و هر چه توانستند از فتنه‌گران حمایت علنی و غیر علنی کردند. و امروز جا دارد این جریان تلافی شود. 3- شبکه بی بی سی در جریان فتنه 88 بیشترین تلاش را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرد ولی به کوری چشم دشمنان چون خدا حافظ این نظام است اتفاقی برای آن نیفتاد در نتیجه امروز هم باید این موضوع تلافی شود.
  • محمود ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    یاد فتنه 88 افادم نوش جونت انگلیس امیدوارم مردم اسکاتلند به حقوق واقعی خودشون برسن و استقلال اسکاتلند شاهد باشیم
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    ببینیم اسکاتلند چند تا کشته میده
  • سهیل بشردوست ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    آتیش از یک جرقه شروع میشه یک جنگل رو با خاک یکسال می کنه، امیدوارم در مورد اسکاتلند هم همین باشه
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام. خارج کردن نیروی استقلال طلب در ملت اسکاتلند برای شناسایی و جاسوسی استعمارپیر و استکبارپیر انگلیس که در بسیاری از ملت ها انجام شده است.خاموش کردن انقلاب های استقلال طلب در ملت های برای تجزیه ملت ها و دولت ها و کشورها برنامه ای است استکبارپیر واستعمار پیر انگلیس ان را دنبال میکند. حسبناالله ونعم الوکیل؛ نعم المولی و نعم النصیر. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    تقلب حتما شده حالا چه جوری میشه ثابت کرد خدا عالم است.بیخود نیست انگلیس به صفت برازنده خبیث مزین شده.
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    پس فک کردین به سادگی میذارن جدا بشن؛ اتفاقا این کارو کردن بعد بگن حالا نوبت بقیه کشوراست
  • محمد22 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    عزيز دل اونجا انگليسه با كشور هاي ديگه اشتباه نگيرش كي جرات داره به مخالفاش امكانات سايبري و رسانه اي و آموزش خرابكاري و اغتشاش بده؟؟؟؟ مي زنن پدر صاحب بچه رو در ميارن كسي هم نيست نفس بكشه در سريع ترين اقدام تمام سران مخالفان رو از ريز تا درشت مي برن مردم هم بدون سازمان دهي كاري نمي تونن بكنن
  • محمد22 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    داداش كي مي خواد تلافي كنه؟ دولت تدبير و اميد ؟؟؟ ساده ايا
  • علی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    بیشتر شبیه به جشنه تا اغتشاش
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    به احتمال زیاد به علت نگرانی و نفوذ انگلیس در نتیجه این همه پرسی تقلب شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس