کد خبر 347501
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

از سوی محمد خزاعی دبیر جشنوار مقاومت داوران بخش مسابقه سینمای ایران این رویداد معرفی شدند.

به گزارش مشرق، با حکم محمد خزاعی محمدرضا شرف الدین،محمدحسین حقیقی،پرویز شیخ طادی،یدا... صمدی،سید ناصر هاشم زاده،محمد بزرگ نیا و بهروز اثباتی به عنوان 7 داور مسابقه سینمای ایران سیزدهمین جشنواره مقاومت معرفی شدند.

محمدرضا شرف‌الدین متولد 1337 اصفهان، فارغ التحصیل عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی نخستین بار در سال 1364 با سمت دستیار فیلمبردار در فیلم «قلب کوچک ایمان» به کارگردانی مرتضی مسایلی تجربه کار سینمایی را آموخت. در کارنامه شرف الدین حرفه جلوه های ویژه درخشان تر است. او استاد در رشته عکاسی حرفه ای بوده و مشغول تدریس در دانشگاه سوره نیز می باشد. شرف الدین از پایه گذاران اصلی انجمن سینمای دفاع مقدس و ریاست این انجمن بر عهده اوست.

محمدحسین حقیقی متولد 1339 بیرجند، فارغ التحصیل مهندسی پتروشیمی از دانشگاه پلی تکنیک تهران است. وی فیلمسازی را سال 1354 در کلاس های فیلمسازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد آغاز کرد. از دیگر فعالیت های وی میتوان به مدیر واحد جنگ سیمای جمهوری اسلامی، مدیر سیمای عربی، مشاور فرهنگی معاونت برون مرزی تلویزیون، مدیر امور فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغات ستاد مشترک فرماندهی کل قوا، مدیر کل تولید و پشتیبانی معاونت سینمایی،رئیس مرکز گسترش سینمای تجربی و نیمه حرفه ای، رئیس مرکز گسترش آموزش و توسعه ی نیروی انسانی معاونت سینمایی، مدیر عامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و عضو نخستین شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا است.

پرویز شیخ طادی متولد 1340 آبادان است. او فعالیت سینمای اش را با طراحی صحنه و لباس فیلم «مهاجر» شروع کرد. از جمله دستاوردهای او می توان به نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «سجاده آتش» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم آخرین شناسایی در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر و نامزدی بهترین طراحی صحنه برای فیلم «روبان قرمز» در هفدهمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.از سوابق هنری وی می توان به فیلم هایی چون «سرزمین پدربزرگ»(1377)، «دفتری از آسمان»(1378)، «روایت سه گانه(اپیزود اول، یک آرزوی کوچک)»(1382)، «پشت پرده ی مه»(1383)، «سینه سرخ»(1385)، «سومین روز پس از مرگ »(1385)، «دایناسور»(1386)، «شکارچی شنبه»(1388) و «روزهای زندگی»(1390) اشاره کرد.

یدالله صمدی متولد 1331 مراغه است. در سال 1363 با ساخت اولین فیلم خود - مردی که زیاد می‌دانست -، ساخت اوّلین فیلم طنز پس از انقلاب را به نام خود سند زد و با همین فیلم برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سومین جشنواره فیلم فجر شد.یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آثار یدالله صمدی توجه به فرهنگ بومی آذری و استفاده از داستان‌های اصیل این سرزمین است که حاصل آن را می‌توان در فیلم‌های اتوبوس (1364)، ساوالان (1368)، دمرل (1372) و سارای (1376) مشاهده نمود. وی در طیّ سال‌های 1386 تا 1390، سریال شوق پرواز را درباره زندگی شهید عباس بابایی، به سفارش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای شبکه اوّل سیما کارگردانی کرد و این نخستین تجربه تلویزیونی او به شمار می‌رفت که با موفّقیت و استقبال چشم گیری مواجه شد. وی همچنین به مدت سه سال (1380-1377) مدیرعامل خانه سینما بود و علاوه بر آن ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران را نیز بر عهده داشت.

ناصر هاشم زاده متولد 1333 تهران و فارغ التحصیل فلسفه، دانشگاه تهران است. وی نویسنده مقالات فلسفی ـ هنری در مجلات و مطبوعات هنری می باشد. آثار تحقیقی و ترجمه: 1ـ انصارالحسین 2ـ عیار دانش 3ـ فرمان (عهدنامه) آثار ادبی: 1ـ رویای گمشده 2ـ ایمان یک غریب وی در سالهای اخیر به دلیل علاقه به فعالیت های سینمایی به ویژه در زمینه فیلمنامه پرداخته است که به صورت مشاور و نویسنده در فیلمنامه های آثاری چون بید مجنون، رنگ خدا،‌ زیر نور ماه و آواز گنجشک‌ها و... شرکت داشته است.

محمد بزرگ‌نیا متولد 1323 تهران، فارغ التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما (دوره دوم) است. وی پس از پایان تحصیلات، فعالیت هنری اش را در تلویزیون آغاز و با ساخت فیلم های مستند، در گروه ورزش ادامه داد. او با دستیاری کارگردان در فیلم «پستچی» به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد سینمای حرفه ای شد. وی در سال 1372 توانست جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم فجر به دلیل کارگردانی فیلم جنگ نفت‌کش‌ها کسب کند.

بهروز اثباتی،‌ متولد سال 1338 از شهر تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تبلیغات فرهنگی از دانشگاه امام‌حسین(ع) و دانشجوی دوره دکترای مدیریت استراتژیک ‌با گرایش تهدیدات و امنیت ملی، در دانشکده عالی جنگ دانشگاه امام‌حسین(ع) است.وی در دوران دفاع‌مقدس، در ستاد تبلیغات جنگ حضور پیدا کرد و با همراهی شاعرانی چون مرحوم احمد زارعی و مجید زهتاب، ‌کنگره شعر جنگ را راه‌اندازی و بعدها مراسم انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس را نیز فعال کرد.اثباتی از سال 1365 تا 1370، مسوول انتشارات سپاه پاسداران بود و از سال 1371، مسوولیت طرح و برنامه تبلیغات و انتشارات سپاه را بر عهده گرفت.مدیریت بنیاد روایت فتح و مدیریت تبلیغات نیروی مقاومت بسیج،‌ از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این پیشکسوت ادبیات دفاع‌مقدس‌اند.وی در حال حاضر، در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه‌ امام‌حسین(ع) تدریس می‌کند و در معاونت فرهنگی و اداره مطالعات و امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح مشغول به کار است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس