به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، مهرداد لاهوتي در حالي از کاهش 8 درصدي بودجه قطار شهري تهران در سال خبر داد که بودجه بخش هاي مختلف، براي سال هاي آتي، عمدتا با افزايش روبه رو مي شوند.
البته اظهارات لاهوتي درباره کاهش بودجه قطار شهري، از معادله جالبي هم حکايت مي کند که بر اساس آن، دولت مي تواند ادعا کند که کليت بودجه تخصيص يافته به حمل و نقل عمومي و مترو افزايش داشته و توجه خوبي به آن شده است.
لاهوتي گفت: متاسفانه در اعتبارات در نظر گرفته شده براي ناوگان حمل و نقل عمومي، با کاهش اعتبار در بخش مترو مواجه هستيم. البته در سرجمع اعتبارات در نظر گرفته شده براي تجهيز ناوگان اتوبوسراني و تاکسيراني حدود 20درصد رشد وجود دارد.
لاهوتي گفت: در بخش مترو و قطار شهري، سال جاري هزار و بيست و يک ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اين عدد براي سال آينده اگرچه هزار و 62 ميليارد تومان افزايش يافته اما افزودن دوحاشيه حومه شهر تهران (پرند و هشتگرد) و حومه شهر اصفهان (فولاد مبارکه) سبب کاهش اعتبار کلان شهرها شده است.
وي نتيجه همه اين حساب و کتاب ها را در اين موضوع خلاصه کرد که با اين اتفاق ، اعتبار قطار شهري تهران 8 درصد کاهش يافته است.
لاهوتي در پايان در حالي از افزايش حدود 20 درصدي بودجه مديريت شهري و شهرداري ها در سال 90 و رسيدن آن از 241ميليارد تومان سال جاري به 335 ميليارد تومان در سال آتي خبر مي دهد که نمايندگان همواره بر توجه ويژه به شهرداري ها، مخصوصا در توسعه حمل و نقل عمومي آن هم در زمان هدفمندي يارانه ها، تاکيد کرده و خواستار ايجاد منابع درآمدي پايدار براي شهرداريها بودند.