کد خبر 347305
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

ورزشکاران چهار رشته ورزشی تیراندازی، شمشیربازی، وزنه‌برداری و سپک‌تاکرا در آستانه مسمومیت غذایی قرار داشتند.

به گزارش مشرق، مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون امروز (دوشنبه) اعلام کردند با تشخیص آلودگی بسته‌های غذایی وعده ناهار ورزشکاران به باکتری سالمونلا از شیوع احتمالی مسمومیت غذایی عمده در بین ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها جلوگیری کردند.  مسئولان برگزاری این مسابقات روز گذشته (یکشنبه) وجود این باکتری را در گوشتی که در یکی از این بسته‌های غذایی بود، کشف کردند.

سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 به «خبرگزاری فرانسه» گفت: تمامی 76 بسته غذایی که برای تعدادی از ورزشکاران تهیه شده بود، دور ریخته شد. این سیاست کاری ما در طول برگزاری این مسابقات است و اگر حتی یک نمونه آلوده یافت شود، تمامی غذاها بدون استثنا دور ریخته می‌شود. پس از این ماجرا تصمیم گرفتیم شرکتی که تهیه غذای مسابقات را بر عهده داشت را تغییر دهیم و جایگزینی دیگر برای آن یافتیم.

در بین افرادی که این وعده غذایی آلوده به باکتری سالمونلا را سفارش داده بودند ورزشکاران چهار رشته تیراندازی، شمشیربازی، وزنه‌برداری و سپک‌تاکرا به چشم می‌خوردند. همین موضوع باعث شد این ورزشکاران روز گذشته برای رسیدن غذای جایگزین چند ساعت معطل شوند.

مسمومیتی که توسط باکتری سالمونلا به وجود می‌آید می تواند باعث درد معده شدید، اسهال و حالت تهوع شود و معمولاً علائم آن بین چهار تا هفت روز در فرد مبتلا دیده می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    حالا اگه ايران بود. مسئولين اول لاپوشاني مي كردند بعد مي انداختند گردن داعش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس