کد خبر 346984
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶

«نیویورک تایمز» در گزارشی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت قطر در پشتیبانی از تروریسم که باعث قطع روابط بسیاری از دوستانش با این کشور شد، شرح مفصلی از این اقدامات از جمله فعالیت مبلغان دینی قطری در این راستا ارائه داد.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به پشتیبانی قطر از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و تاثیر آن بر روابط این کشور پرداخت.

در گزارش این روزنامه آمده است که سیاست‌های پشتیبانی از تروریسم قطر باعث شد این کشور دوستان خود در خلیج فارس و مناطق دورتر از آن را از دست بدهد. مبلغان دینی مانند «حجاج العجمی» با فعالیت‌های خود اقدام به جمع‌آوری پول برای گروه‌های تروریستی در سوریه کرده است و همین العجمی کسی است که اطلاعات آمریکا او را به عنوان یکی از پشتیبانان مالی القاعده اعلام کرده است و این موضوع علیرغم روابط خوب واشنگتن و قطر و وجود پایگاههای نظامی آمریکا در اراضی قطر اعلام شده است.

نیویورک تایمز در ادامه از اقدامات حمایتی شبکه «الجزیره» قطر برای پوشش فعالیت‌های حجاج العجمی و برادر او «شافعی العجمی» انتقاد می‌کند و می‌افزاید که شافعی العجمی اولین واسطه واردات اسلحه‌ به سوریه است که قطر برای گروه‌های تروریستی خریداری کرده است، و دهها مبلغ دیگر قطری نیز همین راه را می‌روند و در قطر و با اطلاع مقامات قطری بسیار راحت در این کشور به نفع گروه‌های تروریستی پول جمع‌آوری می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که پول‌های جمع‌آوری شده به گروه‌های بسیاری از اخوان‌المسلمین در مصر گرفته تا لیبی، سوریه، عراق و حتی طالبان افغانستان فرستاده می‌شود.

نیویورک تایمز تصریح می‌کند که قطر از آشوب‌های یمن نیز دور نیست، در سال 2010 حکومت قطر 1.2 میلیون دلار برای ساخت یک مسجد جهات فعالیت مبلغ دینی «عبدالوهاب الحمیقانی» در آن اختصاص داده است و این ضخ نیز از طرف امریکا به عنوان یکی از افرادی معرفی شده است که برای القاعده پول جمع‌آوری می‌کند. همچنین شبکه الجزیره نیز به صورت بسیار گسترده تریبون خود رادر اختیار «حارث الضاری» قرار داد کسی که از سال 2008 به عنوان یکی از پشتیبانان مالی القادع در شبه جزیره عرب معرفی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس