یکی از برنامه‌های مختلف دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برای بزرگداشت شهید «رضا سلمانی کردآبادی»، شهید تازه شناسایی شده مدفون در این دانشگاه پخش مستند"تدفین" است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ستاد استقبال دانشجویی از خانواده شهید «رضا سلمانی کردآبادی» در دانشگاه امیرکبیر تشکیل شد. این ستاد به همت تشکل‌های دانشجویی بسیج، کانون اندیشه، انجمن اسلامی و... آغاز به کار کرده و برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت بزرگداشت این شهید والامقام و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس در دانشگاه برگزار می‌کند.

غرفه‌ "آوازه گمنامی"  به همت ستاد استقبال در صحن دانشگاه امیر کبیر برپا شده و فعالیت‌های مختلف فرهنگی دانشجویان در آن به اجرا درمی‌آید. در این غرفه نمایشگاه عکس، طرح خادمان شهدا، تزئین مزار شهدای گمنام دانشگاه و آذین بندی مزار شهید سلمانی کردآبادی انجام می‌شود. همچنین مراسمی با حضور اساتید دانشگاه پیرامون هشت سال دفاع مقدس، خاطه گویی از جبهه‌های نبرد و مباحث مربوط به شهیدان طی چند روز در این غرفه برپا است.

یکی دیگر از برنامه‌های مختلف دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برای بزرگداشت شهید تازه شناسایی شده مدفون در این دانشگاه پخش مستند"تدفین" است. این مستند که توسط دانشجویان تهیه شده است، به روایت ماجرای تدفین 5 شهید گمنام در سال 87 در دانشگاه امیرکبیر و حاشیه‌های مربوط به آن می‌پردازد و در صحن دانشگاه اکران خواهد شد.مراسم اصلی استقبال از خانواده شهید سلمانی کردآبادی همزمان با حضور این خانواده در دانشگاه برای زیارت مزار شهید، برگزار خواهد شد.

شهید سلمانی کردآبادی در عملیات بیت المقدس در سال 61 و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده و حالا هویت پیکر او بعد از گذشت 32 سال محرز شده است. این در حالیست که او 6 سال پیش به عنوان شهید گمنام به همراه 4 شهید دیگر در دانشگاه امیرکبیر به خاک سپرده شده بود. شهید «رضا سلمانی کردآبادی» در سال 87 همزمان با ایام ارتحال پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عنوان شهید گمنام در دانشگاه امیرکبیر تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس