فرمانده ناحيه مقاومت بسيج حضرت ولي‌عصر(عج) گفت: نمايشگاه بزرگ ياد ياران به مدت 13 روز در فضايي به وسعت 20 هزار مترمربع از فردا در بوستان لاله تهران افتتاح مي‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سروان علي كوثري در نشست خبري اعلام برنامه‌هاي نمايشگاه ياد ياران در بوستان لاله با بيان اين مطلب افزود: نمايشگاه از 31 شهريور تا شب عيد قربان در 12 مهرماه با شعار «سبك زندگي و مديريت جهادي» برپا خواهد بود.

وي گفت: اين نمايشگاه در هشت محور اصلي طراحي شده است كه سنين مختلف با محوريت سبك زندگي مي‌توانند از اين نمايشگاه بهره‌ ببرند.

وي افزود: در بخش اول اين نمايشگاه با موضوع «جنگي كه بود، جنگي كه گذشت» به بررسي روند دفاع مقدس از مديريت در پشت جبهه‌ها گرفته تا سنگرسازي‌ها و جهاد سازندگي و دوران پس از جنگ پرداخته مي‌شود.

كوثري بخش دوم نمايشگاه را بررسي تهاجم دشمن در طول دوران انقلاب بررسي كرد و توضيح داد: دشمن پس از نااميدي در جنگ نظامي عليه انقلاب اسلامي، به سمت جنگ فرهنگي عليه كشور رفت كه دوره‌هاي مختلف اين جنگ شامل تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتو فرهنگي در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي‌شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج حضرت ولي‌عصر(عج) ادامه داد: در سالن ويژه «آئينه جادو» كه با بهره‌مندي از كتابي با همين نام از شهيد آويني الهام گرفته شده است، به بررسي عملكرد رسانه‌ها و عمليات‌هاي رسانه‌اي دشمن بر افكار عمومي و ذهن مردم پرداخته مي‌شود. در اين سالن حضور رسانه‌ها، ماهواره‌ها و ويدئو و سينما بر زندگي مردم به نمايش گذاشته مي‌شود.

•    تجربه با حجاب شدن در نمايشگاه ياد ياران

وي «حيا و حجاب و عفاف» را از ديگر بخش‌هاي مهم نمايشگاه برشمرد و افزود: در اين نمايشگاه بحث حيا به طور جدي در دستور كار قرار دارد زيرا لازمه حجاب و عفاف، موضوع حيا است.

كوثري اضافه كرد: يكي از بخش‌هاي جالب اين نمايشگاه تجربه با حجاب شدن است. در غرفه ويژه‌اي كساني كه در عرف جامعه حجاب مناسبي ندارند، در اين غرفه با نحوه حجاب كامل آشنا شده و يك عكس يادگاري با حجاب كامل به آنها هديه مي‌شود تا اين تجربه را داشته باشند.

مسئول برگزاري نمايشگاه يادياران، «شهري در آسمان» براي تربيت دانش‌آموزان دبستاني را نيز از بخش‌هاي نمايشگاه دانست و گفت: در اين بخش طي يك سناريو از پيش طراحي شده، دانش‌آموزان با بحث‌هاي تربيتي مانند مسجد محوري، روحاني محوري و ضرورت فعاليت در پايگاه‌هاي بسيج آشنا مي‌شوند.

كوثري اضافه كرد: در اين نمايشگاه همچنين بخش سرگرمي‌ها نيز تدارك ديده شده كه در آن فروش لوازم تحرير ايراني – اسلامي، بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني و برخي سرگرمي‌هاي تربيتي عرضه شده است.

وي گفت: بخش نمايش ادوات نظامي نيز به عنوان يكي از اركان ثابت در نمايشگاه‌هاي دفاع مقدس در اين نمايشگاه نيز وجود دارد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج حضرت ولي‌عصر(عج) از برگزاري جنگ شبانه در طول برگزاري نمايشگاه خبر داد و اعلام كرد: هر شب از ساعت 19 برنامه شبانه با دعوت از يكي از يادگاران دفاع مقدس و ذكر خاطره‌گويي از جنگ آغاز شده و اكران فيلم‌هاي دفاع مقدسي نيز در نمايشگاه در دستور كار قرار دارد.

لازم به ذكر است، نمايشگاه بزرگ يادياران تا 12 مهرماه هر روز از ساعت 9 تا 13 ويژه بازديد دانش‌آموزان و از ساعت 16 تا 23 ويژه بازديد عموم در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس