کد خبر 345850
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که کاروان ورزشی ایران از آمادگی خوبی برای کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی اینچئون برخوردار است، گفت: ما این امیدواری را داریم که بالای 30 درصد از مدال های کاروان ایران توسط کشتی‌گیران به دست آید.

به گزارش مشرق، سید نصرالله سجادی که برای استقبال از تیم ملی کشتی فرنگی ایران در فرودگاه حاضر شده بود در خصوص کسب عنوان قهرمانی این تیم در مسابقات جهانی، اظهار کرد: کشتی‌گیران ایران زحمات زیادی در طول پنج، شش ماهه گذشته کشیده‌اند و تمرینات سخت و طاقت فرسایی را انجام داده‌اند که خو‌شبختا‌نه سبب نایب قهرمانی کشتی آزاد در مسابقات جهانی و قهرمانی فرنگی کاران در این رویداد بزرگ شد. قطعا نتیجه‌ خوب حاصل زحمات زیاد خواهد بود که جا دارد این موفقیت را به مردم ایران و جامعه کشتی تبریک بگویم.

وی ادامه داد: همه مردم از کسب این قهرمانی خوشحال شدند، چرا که با اقتدار و خارج از کشور حاصل شد، به ویژه سوریان که برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران توانست به ششمین مدال طلای جهان دست پیدا کند که این خوشحالی را دو چندان می‌کند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا حمایت‌های مالی از فدراسیون کشتی را در پی این موفقیت افزایش خواهید یا خیر؟ گفت: ما همیشه حمایت ‌کرده‌ایم و من معنای این سوال را نمی‌دانم. حمایت‌های ما هیچ گاه کم نبوده. برای ما همه فدراسیون‌ها یکی هستند و وظیفه داریم که آنها را همواره مورد حمایت خود قرار دهیم، کما این که مشاهده کردید آقای بنی تمیم ، دبیر فدراسیون کشتی همین الان از بنده به خاطر حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از کشتی تشکر کرد. خب اگر ما حمایت نمی کردیم آیا او این حرف‌ها را می زد؟ البته ما سعی می‌کنیم به رشته‌هایی همچون کشتی که از اهمیت بیشتری برخوردارند و افتخارآفرینی زیادی دارند توجه بیشتری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی تقدیر خواهید کرد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: 100 درصد از این کشتی‌گیران و کادر فنی آنها تقدیر می‌کنیم. ما حتی پاداش ورزشکاران که مربوط به سال‌های گذشته می‌شد را نیز پرداخت کردیم که این موضوع بار مالی بسیار سنگینی برای وزارت ورزش و جوانان داشت، اما خو‌شبختا‌نه موفق به انجام آن شدیم. بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون از همه مدال آوران، کاروان ورزشی ایران تقدیر به عمل خواهد آمد. امیدوارم که کشتی‌گیران ما بتوانند نتایج درخشانی در اینچئون نیز کسب کنند. مطمئن باشید نمی گذاریم تقدیر از ورزشکاران پس از بازی‌های آسیایی اینچئون و یا مسابقات جهانی مانند دوران گذشته عقب بیفتد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که کاروان ورزشی ایران از آمادگی خوبی برای کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی اینچئون برخوردار است، افزود: تمامی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف زحمات زیادی در طول چند ماه گذشته متحمل شده‌اند تا به این موفقیت برسند. من از نزدیک شاهد این تلاش‌ها بودم و امیدوارم که کاروان ورزشی ایران در نهایت با دست پر از بازی‌های آسیایی اینچئون باز گردد. من در فرودگاه از خادم پرسیدم که وضعیت کشتی‌گیران آزاد برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون چطور است که او جواب داد، چهار مصدوم در رشته کشتی آزاد داریم. از بابک نیز در خصوص مصدومان فرنگی سوال کردم که او گفت مصدومی نداریم.

وی تصریح کرد: امیدوارم همه ورزشکاران در بازی‌های آسیایی اینچئون موفق باشند. ما این امیدواری را داریم که بالای 30 درصد از مدال‌های خوش رنگ کاروان ورزشی بازی‌های آسیایی توسط کشتی‌گیران به دست بیاید.

وی با اشاره به کار سخت کشتی‌گیران برای قهرمانی در مسابقات جهانی گفت: ما در کشوری که طرفدار روسیه بود توانستیم قهرمان جهان شویم. همان طور که خادم نیز گفت این قهرمانی کار بسیار سختی بود. من الان وقتی خادم را دیدم یاد زمان کشتی گرفتنش افتادم. فکر می‌کنم که او حداقل 10 کیلو وزن کم کرده باشد که این نشان دهنده فشار زیاد این مسابقات بوده است. این قهرمانی کار بسیار ارزشمندی بود که حاصل کار و زحمات کشتی‌گیران و کادر فنی بود.

سجادی در پایان در خصوص علت غیبت وزیر ورزش و جوانان در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: نمی‌دانم ایشان چرا نیامدند، اما به هر صورت من نیز نماینده وی هستم و از طرف او در این مراسم حاضر شدم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس