کد خبر 344774
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

جانشین نیروی زمینی سپاه گفت: انتظار داریم پاسداران و بسیجیان در میادین ورزشی نقش فعال و تأثیرگذاری را ایفا کنند که در این صورت می‌توانند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت و آبرو باشند.

به گزارش مشرق، سردار عبدالله عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه در جمع مسئولین و مدیران هیأت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای سپاه با تأکید بر حضور فعالانه و تأثیرگذار پاسداران و بسیجیان در میادین ورزشی و بهای بیشتر به آمادگی جسمانی، تصریح کرد: اهمیت ورزش و آمادگی جسمانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با تعریف مؤلفه‌های آمادگی رزم، پس از ایمان و اعتقادات، آمادگی جسمانی بدون شک پایه آمادگی رزم است. تیراندازی می‌تواند از رقیبان خود سبقت بگیرد و به یک جایگاه بالا و مطلوب برسد که از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: در میدان جنگ و رزم هم یک پاسدار و بسیجی در حالی می‌تواند بر دشمن فائق آید که از جسم و متقابلاً از روح آماده‌ای برخوردار باشد. بنابراین انتظار داریم که پاسداران و بسیجیان با ارتقای آمادگی جسمانی و رسیدن به نقاط ایده‌آل توان رزم همواره برای نظام و اسلام، آبرو و عزت باشند که در غیر این صورت به این موفقیت نخواهند رسید.

عراقی با اشاره به سازماندهی مناسب ورزشی در نیروهای زمینی سپاه، تصریح کرد: خوشبختانه در نیروی زمینی شاهد یک انسجام مناسب ورزشی هستیم. هیأت‌های ورزشی در 12 رشته فعالیت دارند و یک شور و نشاط خوبی در میان پاسداران ما حاکم است. موفقیت در مأموریت‌ها نشان می‌دهد که در این سال‌ها به لحاظ ورزشی پیشرفت خوبی داشتیم.

رئیس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای سپاه و نیروهای مسلح با گلایه از برخی رفتارهای پراکنده در سازماندهی تیم‌های خاصه سپاه در مسابقات نیروهای مسلح، اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته نتوانستیم برای سپاه، موفقیت لازم را بدست آوریم. مطمئناً یکی از دلایل عمده آن، عدم شناسایی مناسب ورزشکاران نخبه و توانمند و از طرفی رفتار پراکده و بدون انسجام برخی افراد بود.

وی ادامه داد: ‌هدف ما برای مسابقات سراسری سپاه و خصوصاً رقابت‌های نیروهای مسلح، حضور همراه با موفقیت و کسب قهرمانی باشد. به همین خاطر مدیران و مربیان، ورزشکاران متسعد و جوان را شناسایی کنند و به اردها معرفی نمایند،‌شناسایی و سرمایه‌گذاری جزو مسئولیت ماست.

عراقی از حضور دو تیم هماهنگ سپاه در مسابقات نیروهای مسلح خبر داد و خاطرنشان کرد: برای مسابقات دهه سوم آبان‌ماه، دو تیم الف و ب از سوی سپاه پاسداران شرکت می‌کنند. اعتقادمان بر این است که اگر بهترین‌ها به صورت متمرکز در قالب این دو تیم به رقابت بپردازند مطمئناً در رشته‌های مختلف صاحب مدال و جایگاه خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس