سیدمحمد جوزی گفت: برای انتشار و نگهداری این تعداد مصاحبه، بودجه و امکانات نداریم/ از بنیاد شهید کمک خواستیم اما جز نامهربانی چیزی ندیدیم

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سید محمد جوزی، مدیر موسسه فرهنگی "روایت ایثار" و موسس خانه شهید گلزار شهدا درخصوص آخرین فعالیت های موسسه فرهنگی "روایت ایثار" گفت: بنده نزدیک به 20 سال است که در تمامی گلزارهای شهدای سراسر کشور حضور دائم داشته ام که در تمام این سال‌ها، فیلم های بسیاری از  والدین شهدا گرفته ام.

وی در ادامه افزود: هم اینک در آرشیو موسسه فرهنگی، هنری "روایت ایثار" چیزی حدود هشت هزار گفتگو با خانواده شهدا ضبط و ثبت شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین نکته در خصوص این آرشیو این است که تمامی این فیلم ها بدون کمک یک نهاد دولتی صورت گرفت است که مسلما همراهی نهادهای دولتی در این مسئله بسیار تاثیرگذار خواهد بود اما متاسفانه نه تنها با موسسه همکاری در خصوص انتشار این آثار صورت نمی‌گیرد بلکه نهادی چون بنیاد شهید چوب لای چرخ ما می گذارد.

وی دادامه داد: بنده چندین مرتبه از  بنیاد شهید خواسته ام که یک نسخه از این آرشیو را در مجموعه پژوهشی خود نگهداری کنند تا بدین صورت موجبات ماندگاری آثار را فراهم نمایند اما بنیاد مدعی است باید تک تک شماره پرونده شهدایی که با والدین شان مصاحبه شده است را استخراج کنیم که مسما این کار به تنهایی و به بدون کمک های آنان میسر نبود و تا این لحظه هم اتفاق جدیدی در این خصوص نیفتاده است و از بنیاد شهید کمک خواستیم اما جز نامهربانی چیزی ندیدیم.

گفتنی است، سید محمد جوزی که برادر دو شهید نیز هست، چند وقت پیش به علت اختلاف نظر در خصوص نحوه ساماندهی گلزارهای شهدا از سمتش در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برکنار و به امامزاده علی اکبر چیذر منتقل و بعد از آن نیز رتبه کاری‌اش تنزل یافت.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس