تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 1 طلای سوریان، نقره امید نوروزی و 2 برنز بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

به گزارش مشرق، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 21 تا 23 شهریورماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

تیم کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان 71 و 98 کیلوگرم و کسب دو مقام هفتمی و هشتمی حبیب اله اخلاقی و بهنام مهدی زاده در اوزان 80 و 130 کیلوگرم و کسب 42 امتیاز برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم روسیه بعد از ایران در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک با هدایت محمد بنا و کسب 3 مدال طلا عنوان قهرمانی بازی‌های المپیک را به خود اختصاص داده بود.

پیش از این بهترین عنوان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی سال 2009 در دانمارک بود که ایران به عنوان نایب قهرمان جهان رسیده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان شد +رده‌بندی انفرادی و تیمی

همچنین این رقابت ها یک رکورد تاریخی دیگر را در پی داشت که حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران با کسب ششمین مدال طلای خود رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این با 5 مدال طلا و یک مدال المپیک نزد عبداله موحد کشتی گیر آزادکار اسبق ایرانی بود را با 6 مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از آن خود کرد.

اخبار و نتایج لحظه به لحظه مسابقات روز پایانی به تفکیک اوزان را در زیر بخوانید:

* وزن 59 کیلوگرم - حمید سوریان (مدال طلا)

دور اول
در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان در دور نخست به مصاف آلکس آنچتی از رومانی رفت و برابر این حریف خود توانست در عرض 40 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد.


دور دوم
دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک در دور دوم با کشتی‌گیر چغر مصری روبرو شد و به زحمت توانست با نتیجه 2-1 وی را از پیش رو بردارد.

دور سوم
سوریان در دور سوم با حریف کوبایی روبرو شد و در پایان با نتیجه 5-0 وی را از پیش رو برداشت تا در دور چهارم حریف ممدوف آذربایجانی شود.

دور چهارم
سوریان در یک چهارم نهایی موفق شد حریف آذربایجانی خود را با نتیجه 3-0 شکست دهد و به نیمه نهایی برود.

نیمه نهایی
قهرمان کشورمان در نیمه نهایی به مصاف تاسمرادوف حریف قدرتمند ازبک رفت و در یک مبارزه نزدیک با تدبیر 2-1 به برتری رسید و به فینال راه یافت. در سوی دیگر جدول هم تسونوف روس با شکست 9-1 حریف قدرتمند آمریکایی به فینال رسید.

فینال
نابغه کشتی فرنگی کشورمان مدال طلای این وزن را از آن خود کرد تا ضمن کسب هفتمین مدال طلای جهان و المپیک رکورد‌دار تاریخ کشتی ایران شود. وی در فینال به مصاف سیمینوف روس رفت و حریف روس خود را با نتیجه 2 بر یک شکست داد تا عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان شد +رده‌بندی انفرادی و تیمی

این هفتمین مدال طلای حمید سوریان در مسابقات جهانی و المپیک است که نابغه کشتی فرنگی کشورمان از آن خود کرده تا به این ترتیب بالاتر از عبدالله موحد و پهلوان، غلامرضا تختی بهترین کشتی‌گیر ایران لقب بگیرد.

به گزارش مشرق، نابغه کشتی فرنگی کشورمان که مدال طلای المپیک لندن را هم در کارنامه دارد پیش از این با 6 مدال طلای جهان و المپیک در کنار عبدالله موحد، بعد از جهان پهلوان تختی پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران محسوب می‌شد که با حضور در فینال رقابت‌های جهانی ازبکستان علاوه بر قطعی کردن مدال نقره‌اش رکوردش با 7 مدال جهان پهلوان تختی برابری کرد و با کسب مدال طلای این مسابقات و ششمین طلای جهانی صاحب رکوردی جاودانه در مسابقات جهانی شد.

جهان پهلوان تختی 7 مدال طلای جهان و المپیک (2 طلا و 2 نقره جهان و یک طلا و 2 نقره المپیک) را در کارنامه دارد که از این حیث پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران محسوب می‌شود. سوریان پیش از این 5 مرتبه در مسابقات جهانی در سال های 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 و یک بار در المپیک لندن سال 2012 موفق به کسب مدال طلا شده بود.

* وزن 71 کیلوگرم - افشین بیابانگرد (مدال برنز)

دور اول
بیابانگرد که با قرعه بسیار سختی روبرو شده در این دور استراحت داشت.

دور دوم
نماینده ایران در این دور به مصاف ها یونگ کیم از کره جنوبی رفت و در با پیروزی 2-0 برابر این کشتی‌گیر به دور بعد راه یافت تا حریف لابازانوف روس شود.

دور سوم
بیابانگرد در دور سوم نتوانست از سد حریف روسیه ای خود بگذرد و با شکست 4-0 مسابقه را واگذار کرد. با صعود لابازانف به فینال بیابانگرد هم به گروه شانس مجدد راه یافت.

شانس مجدد
افشین در مبارزه شانس مجدد به مصاف کورپاسی از مجارستان رفت و موفق شد 4-3 این حریف را شکست دهد و به دیدار رده بندی راه پیدا کند. بیابانگرد برای کسب مدال برنز حریفی از بلاروس را پیش رو دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان شد +رده‌بندی انفرادی و تیمی


رده بندی
بیابانگرد در دیدار رده‌بندی ژیمانوویچ از بلاروس را نیز با نتیجه 5 بر 3 شکست داد تا مدال برنز جهان را از آن خود کند. با این مدال قهرمانی ایران در این مسابقات با 38 امتیاز و بدون احتساب مدال احتمالی قاسم رضایی قطعی شد.

* وزن 98 کیلو گرم - قاسم رضایی (مدال برنز)

دور اول
قاسم رضایی در این دور استراحت داشت.

دور دوم
قهرمان المپیکی کشورمان در دور دوم به مصاف کارل اسچون از سوئد رفت و توانست این حریف اروپایی خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و راهی دور سوم مسابقات شود.

دور سوم
رضایی در دور سوم به مصاف موسی اولویف از روسیه رفت و با نتیجه نزدیک 2-1 این مبارزه را به پایان برد تا در جمع 8 نفر قرار بگیرد.

دور چهارم
رضایی در یک چهارم نهایی با نیلسن از نروژ مبارزه کرد و موفق شد 2-0 به برتری برسد تا در نیمه نهایی به مصاف برنده ارمنستان و بلاروس برود.

نیمه نهایی

قاسم رضایی در نیمه نهایی مقابل حریف ارمنستانی با اخطار مسابقه را 3-1 واگذار کرد تا برای مدال برنز بجنگد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان شد +رده‌بندی انفرادی و تیمی
رده بندی
رضایی در این دیدار با نتیجه 4 بر یک الکساندر هاربوویک از بلاروس را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.


رده بندی انفرادی:

59 کیلوگرم:
1- حمید سوریان (ایران) 2- مینگیان سیمینوف (روسیه) 3- المرات تسمرادوف (ازبکستان) و استیگ آندره برگه (نروژ) 5- اسماعیل بوررو (کوبا) و اسپنسر مانگو (آمریکا)

66 کیلوگرم:
 1- داوور استفانک (صربستان) 2- امید نوروزی (ایران) 3- تاماش لورینچ (مجارستان) و ادگاراس ونسکایتیس (لیتوانی) 5- فرانک استابلر (آلمان) و حسن علی اف (آذربایجان)

71 کیلوگرم:
 1- چنگیز لابازانوف (روسیه) 2- یونس اوزیل (ترکیه) 3- افشین بیابانگرد (ایران) و رسول چونایف (آذربایجان) 5- الکساندر ژمیانوویچ (بلاروس) و وارشام بورانیان (ارمنستان)

75 کیلوگرم:
1- آرسن جلفالکیان (ارمنستان) 2- نون زوگاج (کرواسی) 3-  اندرو بسیک (آمریکا) و الوین مورسالیف (آذربایجان) 5- هیرویوکی شیمیزو (ژاپن) و زورابی داتوناشویلی (گرجستان)

80 کیلوگرم:
1- پیتر باسکی (مجارستان) 2- یوگنی سالیف (روسیه) 3- سلجوق جبی (ترکیه) و جیم پترسون (سوئد) 5- بوزو استراسویچ (کرواسی) و تادیوس میچالاک (لهستان) 7- حبیب اله اخلاقی (ایران)

85 کیلوگرم:
1- ملونین نمونوی (فرانسه) 2- سامان طهماسبی (آذربایجان) 3- ژان بلنیوک (اوکراین) و ویکتور لورینچ (مجارستان) 5- رامسین عزیزسیر (آلمان) و کریستوفر یوهانسون (سوئد)

98 کیلوگرم:
 1- آرتور الکسانیان (ارمنستان) 2- الیور آدریان هاسلر (آلمان) 3- قاسم رضایی (ایران) و جنک ایلدیم (ترکیه) 5- الکساندر هرابوویک (بلاروس) و آلین الکسیوس کیوراریو (رومانی)

130 کیلوگرم:
 1- میخاین لوپز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- هکی نبی (استونی) و بیلال ماخوف (روسیه) 5- لیوبومیر دیمیتروف (بلغارستان) و ادوارد پوپ (آلمان) 8- بهنام مهدی زاده (ایران)

 رده بندی تیمی:
1- ایران 42 امتیاز 2- روسیه 37 امتیاز  3- ترکیه 35 امتیاز

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان شد +رده‌بندی انفرادی و تیمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شیرزاد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    کشتی ایران باید سرمد دوران شود. انشاالله
  • مهدی مرادیفر ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    واقعا باید جوانان ما حمید سوریان را سر مشق خود قرار دهند خسته نباشید دلاوران
  • بهرام دهون ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    واقعا افتضاح بود عملکردبچه ها.بنا که ازکشتی فرنگی کنارکشید کشتی فرنگی قطعا دوباره بربام اول جهان نخواهدایستاد.هیچ مربی دانش و توانایی های بنا را درایران ندارد.فقط بایدغصه خورد
  • سهیل ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ایران قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2014 ازبکستان شد - ایرانی میتونه داداش بهرام با بنا یا بی بنا
  • سيد علي ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    قهرماني برات تعريف نشده ؟
  • حسین ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    واقعا نمیدونم تعریفت از افتضاح چیه؟ برای اولین بار در تاریخ ایران قهرمان شدیم حمید سوریان رکورد مدال کشتیمونو زد دمشون گرم فوتبالیست ها اگه یک دهم غیرت کشتی گیرا را داشتند الان جزو بهترین تیم های دنیا بودیم
  • حسین ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    حمید سوریان شیر پسر جنوب شهر دمش گرم، اقا تختی هم بچه خانی اباد بود. اکثر بزرگای این مملکت از جنوب شهر بودن
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    تشکر
  • اهوازی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    آفرین پهلوان
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ایول داره...
  • قاسم ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    باعث افتخارمه که با حمید هموطنم
  • میثم ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    مرسی کلی.
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    جناب وزیر ورزش! شما باید نوروزیو راضی کنید!
  • مهندس م ش ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    فوتبال رو بیندازید دور به کشتی‌ و والیبال بچسبید. فوتبال غیر از حاشیه، بی‌ اخلاقی‌، باند بازی، دزدی... حاصلی نداشته.
  • مّهدي ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    اقاي گودرزي تيم کشتي فرنگي رو مثل علي دايي نکني
  • سلمان ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    ما در چند دوره پیش 2 مدال طلا و یک برنز هم گرفتیم ولی عدم امتیاز گیری در سایر اوزان باعث شد سوم بشیم ولی در این دوره به علت عدم امتیاز گیری مناسب رقبا تونستیم قهرمانی رو به دست بیاریم در حالیکه رنگ مدال هامون به مرغوبیت برخی دوره های پیشین نبود ولی چون در اوزان بیشتری کسب مدال کردیم و امتیاز گرفتیم قهرمانی به ما رسید برای همین باید در اوزان ضعیفمون سرمایه گذاری بیشتری کنیم تا اگه در اون وزنها به مدال نرسیدیم حداقل بتونیم چند امتیاز بگیریم
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    تیم عالی بود. البته توجه کنید مدال آوران همان بچه های تیم محمد بنا بودن. 2 سال دیگه این موفقیت ها نخواهد بود همینطور در مورد والیبال. این تیم هم تیمی است که ولاسکو ساخت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس