عضو شورای مشورتی اصلاحات درباره پایگاه اجتماعی دولت یازدهم و شخص رییس جمهور می‌گوید: پايگاه اجتماعي آقاي روحاني ائتلافي است. از آن خودش نيست ولي در اختيار او قرار داده شده است تا پايان دوره‌يي كه خواهد بود.

پایگاه اجتماعی روحانی از آن خودش نیست/ جریان
به گزارش مشرق - احمد پورنجاتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفتگو با اعتماد، درباره دولت اعتدال و پایگاه اجتماعی آقای روحانی می‌گوید: تا جايي كه من احساس مي‌كنم ارتباط حمايتي و تعاملي جدي جريان اصلاح‌طلب با تمام تفاوت طيف‌بندي‌هايش با آقاي روحاني و برنامه‌ها و سياست‌هايي كه دارد، وجود دارد. اين يك امر موقتي نيست و پايدار است. تعبيرم اين است كه پايگاه اجتماعي آقاي روحاني ائتلافي است. از آن خودش نيست ولي در اختيار او قرار داده شده است تا پايان دوره‌يي كه خواهد بود.

پورنجاتی در ادامه و در جواب به این سوال که آیا تلاش روحانی برای ایجاد پایگاه اختصاصی اعتدال به نتیجه می‌رسد یا خیر، می‌گوید: برخلاف برخي اطرافيان آقاي روحاني كه به دنبال پايگاه‌سازي بودند و مدل جبهه مشاركت در زمان آقاي خاتمي را خيال مي‌كردند اين اتفاق هنوز نيفتاده است. آقاي خاتمي برآمده از پايگاه اجتماعي بود نه اينكه او ايجاد‌كننده آن پايگاه باشد. اين طور نيست كه هر روز فراتر از سقف آنچه خود آقاي روحاني اعلام كرده است و اصلا حمايت‌ها مبتني بر آن اتفاق افتاده است مطالباتي دنبال شود.

در هيچ بخشي از جريان حامي آقاي روحاني چه اصلاح‌طلبان، چه آقاي هاشمي و چه آقاي خاتمي اين موضوع دنبال نشده است. به همين دليل توسط اصلاح‌طلبان عبور از روحاني وجود ندارد با اطلاعي كه من دارم و با واقعيتي كه من مي‌بينم. مي‌خواهم آب پاكي روي دست افراد آن طرف كه تلاش مي‌كنند چنين چيزي را از موضوع نشان دهند ريخته باشم. حتي موضوعاتي مثل ايجاد تشكل‌هايي كه نام‌شان اخيرا مطرح مي‌شود اساسا بر كر به وجد آمده و نشان داده شده توسط اصلاح‌طلبان خدشه‌يي وارد خواهد كرد.

عضو جمعیت دفاع از ارزش‌ها درباره تشکل اصلاح‌طلب ندا می‌گوید: برداشت شخصي من اين است كه اين جريان يك جريان هدايت شده‌يي نبوده است. ما نبايد خيلي زود برچسب بزنيم. ممكن است از نظر بخشي از حاكميت متضمن مقاصدي باشد ولي ما بي‌جهت نبايد اين طور تعبير كنيم.
ما بايد به نتايج و پيامد‌ها توجه كنيم كه اگر خارج از چارچوب جريان عمومي رهبري اصلاحات باشد ممكن است مورد بهره‌برداري و سوءاستفاده قرار بگيرد، بايد چنين مراقبتي باشد كه خوشبختانه هم مي‌بينم بعضي از دوستان موسس ندا به اين نكته توجه كردند و اين نگراني از اين موضوع موجب تامل بيشتري هم شد.

من احساس مي‌كنم كه ما نيازي نداريم. ما تكثر به اندازه كافي داريم. آنچه مهم است اين است كه اين توانايي‌ها اگر بخواهد به كار گرفته شود، بستر آن وجود دارد. اگر كسي بتواند با حفظ مواضع اصلاح‌طلبانه به ذوب يخ‌ها كمك كند، خب اينكار را انجام دهد. نيازي به نمايش نيست.

نيازي به تابلو ندارد. مهم اين است كه ببينيم در عمل آيا چنين اتفاقي با حفظ مواضع اصلاح‌طلبانه مي‌افتد يا خير؟ و نبايد با اساس نگاه اصلاح‌طلبان در تضاد باشد. من فكر مي‌كنم خيلي نيازي هم به اين تشكل نبود و دوستان مي‌توانستند از ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنند.

يكي از اشكالات همين است. تجربه تكثر بدون محتواي واقعي فقط گستره سيبل را براي حريف ايجاد مي‌كند و اين گستره را زياد مي‌كند. حتي اگر به نوعي هم احساس خويشاوندي از خود نشان دهند به هر حال به ابزاري براي تضعيف كليت جريان تبديل مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    محبوبیت آقای روحانی به کلیدش بود که متاسفانه تاکنون هیچ قفلی را باز نکرده است و سانتریفیوژها را هم قفل کرده است !
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    اصلاحات در هر صورت محکوم به شکست است چه با ندا و چه بی ندا پس بهتر است افساد طلب ها پشت آقای روحانی سنگر نگیرند.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    به جای عضو جمعیت دفاع از ارزش ها باید بنویسید عضو جمعیت دفاع از ....ودر کل دفاع از فتنه گران آخه این آقای مشارکتی کجا و ارزش های انقلاب کجا !!!!؟
  • محمدی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    دوم خرداد 76 از یک زاویه جلوه خیانت امثال پور نجاتی به « جمعیت دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی» است . جمعیتی که به دبیر کلی آیت الله ری شهری و با الهام از این جمله مولا که « بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای انقلاب زنده بماند» با سخنگویی پور نجاتی و بازی مرموز ناطق و خاتمی به 746 هزار رای رسید . ایشان از همان صدا و سیمای محمد هاشمی شروع کرد به از سکه انداختن دفاع از ارزشهای انقلاب ... بعد از کمیسیون فرهنگی مجلس کذایی ششم ایشان تمام قد در برابر ارزشهای انقلاب ایستاد . و اینک سینه چاک ارزشهایی است که با اهنگ « تردید در نظام های ارزشی حاکم در جهان اسلام» هم آهنگند.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    محبوبیت آقای روحانی بخاطرسالم بودنش هست بخاطر دروغگو و پوپولیست نبودنش هست
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    پس چرا اینقدر ازش میترسین؟
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ببخسید که مردم رای دادن، مردم را چه به نظر دادن!
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    و اصلا هیچ ارتباطی با افسادطلب ها ندارد ...
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    پور نجاتی همان معاون سابق وزارت اطلاعات است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس