کد خبر 344461
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

خبرگزاری الجزیره در یاداشتی تاکید کرد بدون حضور ایران هرگونه ترتیبات منطقه‌ای و راهبرد حمله برای از بین بردن گروه‌ها و عناصر خرابکار بدون تاثیر است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری «الجزیره » در پایگاه اینترنتی خود در آغاز این یادداشت نوشت: «حسن روحانی»، رییس جمهور ایران در اجلاس پیمان شانگهای در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان اعلام کرد؛ ساده انگاری است که بتوان تصور نمود با حمله هوایی مشکل بغرنج تروریست در منطقه از بین برده شود.

بدون شک روسای جمهور ایران، روسیه، و چین در زمینه سخنان اخیر باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در 11 سپتامبر  و وعده حمله هوایی به سوریه و علیه داعش به بحث پرداختند.

اوباما در سخنان خود گفته که نمی‌تواند بر حکومت بشار اسد تکیه کند اما وی قطعا نصایح کارشناسان ارشد نظامی چون «لرد ریچاردز»، وزیر دفاع سابق انگلیس را نادیده انگاشته است.

در همین رابطه وی عنوان داشته بود که شرایط استثنایی امنیت جهانی نیاز به یک نقشه بزرگ و راهبردی برای مقابله با خرابکاران دارد و ایران و روسیه تنها کشورهایی هستند که در سوریه و حکومت اسد نفوذ دارند.

در ادامه این یادداشت آمده است: از دیگر موارد مهم منطقه‌ای در مورد ایران و دلیل بر حضور این کشور در صحنه  باید به کاسته شدن از تنش موجود بین ایران و عربستان اشاره داشت که به دلایل تهدید داعش در اشغال شهرهای مقدس چون نجف، کربلا، مکه و مدینه این 2 کشور فهمیده‌اند که ا یک دشمن مشترک دارند بنابر این مجبور به پذیرش همکاری محدود شده‌اند.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: هنوز فرصت وجود دارد تا همکاری محدودی هم در وین و هم طی 2 هفته باقی مانده تا مذاکرات هسته‌ای در نیویورک بین ایران و گروه  1+5 و نیز «کاترین آشتون»، رییس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه ترتیبات امنیتی منطقه صورت بگیرد.

باید گفت که با توجه به وضعیت اضطراری امنیتی منافع کشورهای خاورمیانه  و کشورهای غربی با هم پیوند خورده است.

در انتهای این یادداشت آمده است: همگرایی منافع ملی و جهانی موجب بازنگری در ساختار و روش‌های همکاری‌های بین‌المللی خواهد شد ولی در سخنان اخیر اوباما در زمینه حمله علیه داعش هر چند که وی متعهد به اجرای حمله شد ولی این سخنان چیزی جز شکست نبوده خواه راهبرد او و شرکای فعلی او بتوانند به اوباما و تعهدش در نبرد علیه  داعش پیش از اتمام سمتش کمک کنند و یا این‌که ه سئوالی مبهم را بر جا بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شایان ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    من نمی دونم چه اصراریه ایران بره اونجا و هم سلاحاشو هدر بده هم خودشونو به کشتن بدن بذارین خودشون بزنن دخل همدیگرو در بیارن
  • احسان ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    داداش ما از این جنگا دو نفع میبریم و یک زیان زیان: انکه ما به انان کمک تصلیحاتی میکنیم(البته برای جنگیدن تفنگو محمات لازم و ضروری است ) نفع : اول اینکه ما متهدانمان را را حفظ میکنیم و به دیگران نشان میدهیم که تنها راه آسوده بودن در منطقه باید به دست ایران باشد و به تدریج ایران قدرت بدون چون و چرای منطقه خواهد بود. دوم انکه مابدون اینکه جنگ به تدریج ب داخل مرز و بوم ما کشیده شود با دشمن جنگیده و ان را تضعیف میکنیم. ما برای پیروز شدن در هر زمینه ای باید یه جاایی غرامت انرا بپردازیم.
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    مهمات تسلیحات
  • یاسر ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    امریکا در مقابل نفوذ ایران در منطقه مستاصل شده است. برای مقابله با نفوذ ایران گروه های تکفیری را درست کرد و هال مجبور است برای مقابله با نفوذ ایران با انها بجنگد.
  • yaser ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    عهصان خوان قرفطی مارو؟ :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس