کد خبر 344437
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

یک خبرگزاری آمریکایی نوشت که هدف نهایی استراتژی اوباما علیه داعش در سوریه، برکنار کردن اسد از قدرت است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در تحلیلی به نقل از کارشناسان نوشت که سناریوی آمریکا علیه داعش در سوریه، هدفی فراتر از تضعیف این گروه تروریستی دارد و در واقع آمریکا به دنبال تقویت گروه های شورشی نظام سوریه به بیشترین و بزرگ ترین مقیاس خود در طول سه سال و نیم جنگ داخلی در این کشور علیه اسد است اما اجرای این سناریو قریب الوقوع نیست.

تحلیلگران می گویند که هدف واشنگتن فراتر از تضعیف داعش است و در واقع آمریکا به دنبال ایجاد یک نیروی جدید و فعال زمینی است که بتواند فشار کافی علیه اسد را اعمال کند.

یکی از اساتید دانشگاه ایالتی «اوهایو» در این باره گفته است که علمیات جنگی علیه داعش قرار است فشار زیادی به نظام سوریه وارد کند و در نهایت، این کمپین صرفا به دنبال کاهش توانایی داعش نیست بلکه می خواهد مقاومت نظام سوریه در برابر طرح خروج اسد از قدرت را کاهش دهد.

آسوشیتدپرس نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی چهارشنبه اخیر خود گفت که استراژی وی در عراق و سوریه بر تهدید داعش متمرکز است اما وی در عین حال به چیزی فراتر از این هدف اشاره کرد و گفت که نظام سوریه هیچ گاه مشروعیت از دست داده خود را مجددا به دست نخواهد آورد؛ اوباما گفت: ما باید مخالفان را به عنوان بهترین وزنه تعادل علیه افراط گرایانی مانند داعش تقویت کنیم و در عین حال به دنبال راه حلی سیاسی باشیم که لازمه حل همیشگی بحران سوریه است.

تحلیگران بر این باورند که متحدان منطقه ای آمریکا از جمله عربستان سعودی که با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی خود جهت آموزش شورشیان میانه روی سوریه موافقت کرده است، استراتژی اوباما علیه داعش در سوریه را ابزاری برای سرنگونی نهایی اسد می دانند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که به دنبال اعلام صریح اوباما مبنی بر حمله هوایی آمریکا به داعش در سوریه، اسد مستقیما در این باره اظهار نظری نکرد اما نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که اولویت برتر فعلی مقابله با تروریسم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس