کد خبر 344315
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

دوربین این هفته برنامه از آسمان بار دیگر به میان جمع آزادگان تبریزی رفت و خاطرات آن‌ها را به تصویر کشید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دوربین این هفته برنامه از آسمان بار دیگر به میان جمع آزادگان تبریزی رفت و خاطرات آن‌ها را به تصویر کشید. در دو برنامه گذشته قسمت‌های مختلفی از زندگی آزادگان و اسرای کمپ 7 پخش شد و گوشه‌هایی از خاطرات اسارت این آزادگان نشان داده شد اما با توجه به گستردگی موضوع و لزوم نشر خاطرات و حقایق دفاع مقدس، برنامۀ این هفته نیز به آزادگی و آزادگان اختصاص یافت و در این قسمت نیز زندگی دو آزاده این اردوگاه با نام‌های امیرشاه پسندی و علی اکبر رفیعی به تصویر کشیده شد.

امیرشاه پسندی درباره روزهای اسارت گفت: اردوگاه کمپ 7 اردوگاهی بود که در آن اسرای نوجوان را نگه می‌داشتند. آن روزهایی که تازه وارد این اردوگاه شده بودم عراقی‌ها برای گرفتن نام چند تا از هم رزمانم بسیار شکنجه‌ام می‌کردند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم من تنها کسی بودم که در آن اردوگاه شکنجه‌هایی را تحمل کردم که واقعا زجر آور بود. آنان برای به حرف آوردن من کف پاهایم را با اتو سوزاندند اما من تا آخرین لحظه هم حاضر نشدم بچه ها را لو بدهم.

در ادامه برنامه لحظه های شکنجه و اسارت این آزاده جانباز بازسازی و به تصویر کشیده شد تا بیننده ها با گوشه ای از درد این بزرگ مرد همنوا شوند. همچنین در ادامه علی اکبر رفیعی نیز دیگر آزاده برنامه خاطراتی از اسارت و دوران رفاع مقدس را بیان کرد.

برنامه این هفته «از آسمان» جمعه 21 شهریور ماه ساعت 20 از شبکۀ دو سیما پخش شد و در این قسمت جعفر اکبری (تصویر بردار) بابک مهدیزاده (تصویر و تدوین)، مرتضی اعطاسی (دستیار تصویربردار)، نادر گوهر سودی (گوینده)، عباس خورشیدی فرد (روابط عمومی) و حمید بناء (نویسنده) گروه را همراهی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس