سه نماینده ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به روی تشک رفتند و تنها به یک مدال نقره رسیدند تا کاروان فرنگی ایران به نتایج ضعیف خود ادامه دهد.

نوروزی به نیمه نهایی رسید/ مهدی‌زاده و اخلاقی حذف شدند
به گزارش مشرق، روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان از صبح امروز (شنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 66، 80 و 130 کیلوگرم در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد و 3 نماینده کشورمان به یک مدال نقره دست یافتند.

اسامی نفرات برتر سه وزن دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

66 کیلوگرم: 1- داوور استفانک (صربستان) 2- امید نوروزی (ایران) 3- تاماش لورینچ (مجارستان) و ادگاراس ونسکایتیس (لیتوانی) 5- فرانک استابلر (آلمان) و حسن علی اف (آذربایجان)

80 کیلوگرم: 1- پیتر باسکی (مجارستان) 2- یوگنی سالیف (روسیه) 3- سلجوق جبی (ترکیه) و جیم پترسون (سوئد) 5- بوزو استراسویچ (کرواسی) و تادیوس میچالاک (لهستان) 7- حبیب اله اخلاقی (ایران)

130 کیلوگرم: 1- میخاین لوپز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- هکی نبی (استونی) و بیلال ماخوف (روسیه) 5- لیوبومیر دیمیتروف (بلغارستان) و ادوارد پوپ (آلمان) 8- بهنام مهدی زاده (ایران)

اخبار و نتایج لحظه به لحظه این مسابقات به تفکیک اوزان را در زیر بخوانید:

* وزن 66 کیلوگرم - امید نوروزی (مدال نقره)

دور اول
نوروزی در این دور استراحت داشت.

دور دوم
امید نوروزی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف دیوید کاسکاویلا از ایتالیا رفت و در یک کشتی زیبا توانست این حریف ایتالیایی را با نتیجه 10 بر صفر شکست دهد.

دور سوم

دارنده مدال طلای وزن 60 کیلوگرم جهان و المپیک در دور سوم با فرانک استابلر از آلمان دارنده مدال برنز 2013 جهان و نفر پنجم المپیک لندن مسابقه داد و موفق شد در یک کشتی جنجالی با نتیجه4-3 به برتری برسد و به جمع 8 نفر برتر راه یابد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف استاس از بلغارستان خواهد رفت.

در این وزن 38 فرنگی‌کار حضور دارند. آدام کوراک روس و یوکسل ترک در گروه نوروزی حضور دارد.

امید نوروزی به نقره قناعت کرد/ 5 وزن بدون طلا

دور سوم

نوروزی در دور بعد به مصاف کنستانتین استاس از بلغارستان رفت و در نهایت این حریف قدرتمند خود را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نیمه نهایی

نوروزی در نیمه نهایی به مصاف لورینچ مجارستانی که آدام کوراک روس را شکست داده بود رفت و با برتری 4-1 به فینال راه یافت. لورینچ دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن و قهرمان اروپاست. حريف وی در ديدار پايانی داوور استفانک از صربستان نفر سوم اروپا است. 

فینال

امید نوروزی در ديدار پايانی که همراه با ناداوری بود با نتیجه 7 بر 3 مغلوب داوور استفانک از صربستان نفر سوم اروپا شد و با شایستگی صاحب مدال نقره شد. نوروزی ابتدا با رو کردن یک امتیاز گرفت اما در یک غافلگیری یک فیتوی 4 امتیازی خورد. در سه دقیقه دوم نوروزی مدام حمله می کرد اما داوران به نوروزی اخطار می دادند و حریف صربستانی با اعلام مصدومیت به استراحت پرداخت. نوروزی در ثانیه های پایانی در حالی که نتیجه 7-3 بود به نشانه اعتراض سرجایش ایستاد و کشتی نگرفت تا با همین نتیجه مسابقه پایان یابد و نوروزی به اولین نقره جهانی خود دست یابد.


* وزن 80 کیلوگرم - حبیب الله اخلاقی (نفر هفتم)

دور اول
حبیب اخلاقی نماینده وزن 80 کیلوگرم ایران است که 29 فرنگی کار در آن حضور دارند. اخلاقی در دور اول به مصاف عظمت کاستوبایف از قزاقستان رفت و توانست این کشتی‌گیر قزاق را با حساب 3 بر 2 شکست دهد.

دور دوم
دارنده مدال برنز جهان در دور بعد به مصاف نیکولائوس وارکاس از یونان رفت و در این کشتی نیز با نتیجه 5 بر صفر حریف خود را شکست داد تا راهی دور سوم مسابقات شود.

نوروزی به نیمه نهایی رسید/ اخلاقی حذف شد/ مهدی زاده به شانس مجدد رفت

دور سوم
اخلاقی در دور سوم با سلجوق جبی از ترکیه و نایب قهرمان جهان سرشاخ شد و در نهایت با حساب 2 بر یک برابر این حریف ترک خود را شکست خورد تا اخلاقی برای رسیدن به گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد. اما با شکست 3-1 فرنگی کار ترکیه مقابل یوگنی سالیف روس اخلاقی از دور رقابت ها کنار رفت و در رده بندی در مکان هفتم قرار گرفت و 4 امتیاز تیمی به حساب تیم کشورمان واریز کرد.

* وزن 130 کیلوگرم - بهنام مهدی زاده (نفر هشتم)

دور اول
در وزن 130 کیلوگرم 23 فرنگی کار حضور دارند و بهنام مهدی زاده نماینده سنگین وزن کشورمان در دور اول به مصاف چرنتسکی اوکراینی رفت و موفق شد این حریف را 2-1 شکست دهد و به دور دوم برسد.

دور دوم
مهدی زاده در دور دوم به مصاف نورماخان تینالیف از قزاقستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

مهدی‌زاده در دور بعد باید به مصاف میخان لوپز دارنده 2 نشان طلای المپیک برود. همچنین بلال ماخوف قهرمان سنگین وزن آزاد جهان از روسیه که در رشته فرنگی شرکت کرده هم در گروه مهدی‌زاده حضور دارد.

نوروزی به نیمه نهایی رسید/ اخلاقی حذف شد/ مهدی زاده به شانس مجدد رفت

دور سوم
مهدی‌زاده در دور بعد به مصاف میخان لوپز دارنده 2 نشان طلای المپیک رفت و در نهایت با نتیجه 6 بر صفر (3 اخطاره شد) مقابل این غول کوبایی شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی باز بماند.
لوپز در نیمه نهایی با بیلال ماخوف روس مصاف داد و با برتری مقابل قهرمان روس به فینال رسید تا مهدی‌زاده به گروه شانس مجدد باز گردد.

شانس مجدد
مهدی زاده در شانس مجدد به کشتی گیر آلمانی 6-0 باخت و به مقام هشتم وزن خود رسید و 3 امتیاز تیمی به دست آورد.

به گزارش مشرق، فرنگی کاران ایران در روز اول توفیقی به دست نیاوردند و 2 نماینده ما با شکست مقابل حریفان خود حذف شدند.

رده‌بندی انفرادی روز نخست به شرح زیر است:

75 کیلوگرم:

1- جولفکیان (ارمنستان) 2 - زوگاچ (کرواسی) 3 - بشیک (آمریکا) و مرتضی علی‌یف (آذربایجان) .... 16- هادی علیزاده پورنیا (ایران)

85کیلوگرم:

1- نومانی (فرانسه) 2-سامان طهماسبی (آذربایجان) 3- بلنیک (اوکراین) و لورینچ (مجارستان) .... 14- مجتبی کریم‌فر (ایران)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد22 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    توجه كردين سامان طهماسبي كشتي گير ايرانيه كه براي آذربايجان نايب قهرماني كسب كرد
  • مهدی مرادیفر ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    دست خادم درد نکنه با این نتایج درخشانش ابروریزی بود ...قهرمان المپیک!!!!!
  • مهدی مرادیفر ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    انجا بهتر بهش میرسن
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    3تا مربی خوب داشتیم که تیم ساز بودن. 1- محمد بنا 2- ولاسکو 3- کی روش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس