کد خبر 344242
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

سومین حریف تیم ملی والیبال ایران در دور دوم رقابت‌های جهانی سخت‌ترین بازی و در واقع بلندترین سد صعود والیبال به دور سوم رقات‌ها است.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال لهستان سومین حریف ایران در مسابقات قهرمانی جهان است که از ساعت 22:55 روز شنبه به مصاف تیم کشورمان می‌رود. لهستان که میزبانی این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارد تا کنون فقط در سال‌های ۹۰ و ۹۴ در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور نداشته است. این تیم دو مدال مسابقات قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد؛ طلای سال ۷۴ و نقره سال ۲۰۰۶.

لهستان در سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۶ همیشه در میان ده تیم بر‌تر مسابقات قهرمانی جهان جای داشت اما در آخرین دوره این رقابت‌ها که در سال ۲۰۱۰ در ایتالیا برگزار شد در رده سیزدهم قرار گرفت. لهستان که در این دوره از رقابت‌ها قصد دارد از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران خودی ‌‌نهایت بهره برداری را کند در سال‌های اخیر نتایج پر نوسانی در رقابت‌های مختلف کسب کرده است. این تیم در لیگ جهانی ۲۰۱۲ به مدال طلا رسید اما در رقابت‌های سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.

لهستان در جام جهانی ۲۰۱۱ نیز به مدال نقره رسید اما یک سال بعد در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در رده پنجم قرار گرفت و در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۳ نیز نهم شد. این تیم که در حال حاضر در رتبه پنجم رده بندی فدراسیون بین المللی والیبال قرار دارد بد‌ترین نتیجه خود را از ۱۵ حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۸ به دست آورد که در رده هفدهم قرار گرفت.

استفان آنتیگا سرمربی فرانسوی تیم ملی والیبال لهستان در دوران بازیگری در تیم‌های باشگاهی فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان بازی کرد و در لیگ‌های فرانسه، اسپانیا و لهستان به مقام قهرمانی رسید. آنتیگا از سال ۹۸ تا ۲۰۱۰ برای تیم ملی فرانسه ۳۰۶ بار به میدان رفت و با این تیم به مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۲ دست یافت. این مربی فرانسوی پس از آنکه با تیم PGE اسکرا به مقام قهرمانی لیگ لهستان دست یافت از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و خیلی زود با قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت تا نخستین تجربه مربیگری خود را در یکی از تیم‌های پر افتخار و با سابقه والیبال جهان تجربه کند.

افتخارات تیم ملی والیبال لهستان

بازی‌های المپیک: یک طلا

قهرمانی جهان: یک طلا و یک نقره

جام جهانی: دو نقره

لیگ جهانی: یک طلا و یک برنز

قهرمانی اروپا: یک طلا، پنج نقره و دو برنز
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    مي پريم از روش انشااله
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    خدا کنه تماشاگراشون اذیت نکنن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس