کد خبر 344026
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران از برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی ناوگان عمومی جاده‌ای شهرهای جدید این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در صورت تقاضا، با احداث ساختمان CIP در پایانه‌های مسافری استان تهران، خدمات مطلوب به مسافر ارائه دهیم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفت‌وگو با فارس به برنامه‌ریزی برای ایجاد ساختمان‌های CIP در پایانه‌ها اشاره کرد و افزود: همانگونه که در فرودگاه‌ها، ساختمان ‌CIP داریم، تلاش می‌کنیم در ‌پایانه‌‌ها نیز، چنین ساختمان‌هایی احداث شود.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان CIP به صورت پایلوت در پایانه مسافری امام‌رضا‌ در مشهد انجام شد، ادامه داد: به بخش خصوصی اعلام کرده‌ایم در صورت استقبال مسافران، این ساختمان در پایانه‌های مورد تقاضا در استان راه‌اندازی شده و ‌ارائه خدمات به مسافران در شرایط CIP انجام شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران ‌بیان کرد: اگر فضای پایانه‌ها اجازه داد این ساختمان را‌ه‌اندازی شود، قطعاً بخشی از مسافران از  این نوع خدمات استقبال می‌کنند.

وی توضیح داد: روند ارائه خدمات در این سیستم بدین طریق است که مسافر توسط خودروهای سواری شرکت تعاونی مربوطه‌ از درب منزل به پایانه و سپس ساختمان CIP منتقل می‌شود، در‌ ساختمان CIP پذیرایی از مسافر‌ انجام شده و سپس سوار بر اتوبوس می‌شوند، پس از سوار شدن به اتوبوس در حین سفر‌ پذیرایی مناسب و خدمات مطلوب ارائه می‌شود و پس از رسیدن به مقصد، ‌توسط خودروهای سواری ویژه همان شرکت تعاونی، مسافر به درب منزل منتقل می‌شود.

برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی ناوگان عمومی جاده‌ای شهرهای جدید

شهرکی ثانوی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم خدمات‌دهی به شهرهای جدید استان تهران را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی تلاش می‌کنیم سامان‌دهی ناوگان عمومی ‌برون شهری‌ در این عرصه انجام شود.

سهم بسیار پایین ناوگان عمومی جا‌د‌ه‌ای در تصادفات رانندگی‌/ هوشمندسازی جاده‌ها ادامه دارد

شهرکی ثانوی با بیان اینکه در عرصه کاهش تلفات سوانح رانندگی هدفگذاری امسال همان کاهش 10 درصدی‌ است، اظهار داشت: البته سهم ناوگان عمومی جاده‌ای در تصادفات رانندگی بسیار پایین‌ و کمتر از 5 درصد است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران با تأکید بر برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی سریع جاده‌های کشور توسط سازمان راهداری اضافه کرد:‌ امسال توسعه‌ سیستم حمل و نقل هوشمند و ITS، نصب دوربین‌های نظارت تصویری، رشد دوربین‌های هوشمند ثبت سرعت، توسعه سیستم‌های ترددشمار و افزایش تابلوهای پیام متغیر ‌‌در دستور کار است.

استقرار 66 درصد شرکت‌های بین‌المللی حمل بار کشور در استان تهران

شهرکی ثانوی با بیان اینکه ‌دفاتر مرکزی 66 درصد از شر‌کت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالای کشور در استان تهران قرار دارد، بیان کرد: تعداد ‌568 شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا با  مرکزیت استان تهران فعال هستند‌ که تقریباً‌ 68 درصد خدمات فورواردی را این ‌شرکت‌ها ارائه می‌دهند‌.

وی ادامه داد: استان تهران از نظر موقعیت جغرافیایی فاقد نقاط مرزی و محلی برای تردد ورود و خروج ناوگان ترانزیتی است، اما ‌استقرار بسیاری از بنگاه‌های تجاری و فعالان اقتصادی حمل و نقل در این استان، به دلیل ویژگی‌های سیاسی و اداری پایتخت و رفت و آمد تجار از کشورهای همسایه و منطقه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به صدور مجوز‌ حمل محمو‌له‌های صادراتی توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران‌ به درخواست شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی، گفت: عمده‌ترین مجوزهای صادره بر اساس تقاضا و اظهار شرکت‌ها به منظور حمل محمولات صادراتی شامل‌مواد اولیه پتروشیمی‌، مشتقات نفتی‌، تولیدات صنعتی، لوازم خانگی، قطعات یدکی خودرو‌، محصولات باغی و صیفی‌جات به مقصد کشورهای آلمان، انگلیس،‌‌ ایتالیا، روسیه و ترکیه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس