یک نشریه آلمانی از اختلاف سران اروپایی درباره زمان اجرای تحریم‌های تصویب شده علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، نشریه "دی سایت" در مطلبی نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق ندارند که چه موقع تحریم های تصویب شده علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین باید اجرایی شود. برخی کشورهای این اتحادیه خواستار ارزیابی جدید شرایط هستند.

"دی سایت" در ادامه نوشت: 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل درباره عملی کردن تحریمهای جدید اقتصادی علیه روسیه به توافق نرسیده اند.

بر اساس اطلاعات دیپلمات ها ی بروکسل، سفرای اتحادیه اروپا قرار است امروز (پنجشنبه) مذاکرات مجددی را در این راستا انجام دهند. این تحریم های اقتصادی علیه روسیه روز دوشنبه تصمیم گیری شده اما هنوز اجرایی نشده است.
به گفته یک دیپلمات در بروکسل ظاهرا آلمان خواستار اجرای سریع این تحریم ها شده است. برخی کشورهای دیگر خواستار ارزیابی مجدد شرایط شده اند.

در این میان بخصوص کشور فنلاند بر این مسئله تاکید دارد که اجرای این تحریم ها به تاخیر بیافتد تا آتش بس توافق شده بین اوکراین و روسیه به خطر نیافتد و گفتگوهای صلح امکان پذیر شود.

تا به حال این گونه مقرر شده است که تحریم ها علیه روسیه روز جمعه در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود تا به این ترتیب رسما بتواند اجرایی شود.

صدر اعظم آلمان چندی پیش در پارلمان آلمان گفته است که تنها در دو نکته از دوازده نکته طرح صلح مذاکره شده در اوکراین پیشرفت هایی وجود داشته است. وی خواستار اجرای سریع تحریم ها علیه روسیه شده و ابراز امیدواری کرد که به زودی در این باره تصمیم گیری شود.

"فدریکا موگرینی"، وزیر امور خارجه ایتالیا و مسئول سیاست خارجی آینده اتحادیه اروپا هم در بروکسل درباره یک ضعف قریب الوقوع اروپا به نفع روسیه در صورتی که بحث ها درباره زمان اجرای تحریم ها علیه مسکو به مناقشه منجر شود هشدار داد.
روسیه چندین بار به اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم ها علیه این کشور هشدار داده و این اتحادیه را تهدید به اقدامات تلافی جویانه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس