عارف راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم، پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی‌های این مجلس است.

راهبرد اصلاح‌طلبان کسب اکثریت کرسی‌های مجلس دهم است/ به دنبال سهم‌خواهی از دولت نیستم
به گزارش مشرق، «محمدرضا عارف»، رئیس بنیاد امید ایرانیان می‌گوید؛ راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم، پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی‌های این مجلس است.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گویی تفصیلی، ترکیب مجلس نهم را فراگیر ندانست و تاکید کرد که ترکیب مجلس آینده باید فراگیر باشد و به نفع جوانان و زنان تغییر کند.

عارف با بیان اینکه درباره ائتلاف در انتخابات به او پیشنهادهایی شده است، تصریح می‌کند که با همه بزرگان ارتباط دارد، ولی اکنون زمان اجماع و ائتلاف نیست.

 رئیس بنیاد امید ایرانیان، زمان اجماع را نیمه اول سال آینده و زمان ائتلاف را نیمه دوم سال آینده می‌داند و تاکید می‌کند که به‌طور همزمان اجماع و ائتلاف را در دستور کار داریم.

عارف در پاسخ به سوالی در مورد دلیل عدم انتشار روزنامه امید ایرانیان گفت: در فعالیت‌هایمان یک مشکل کوچک یعنی منابع مالی داریم، هر وقت این مشکل حل شود، روزنامه را منتشر می‌کنیم. مجوزی که برای روزنامه گرفتیم مدت 6 ماهه‌اش به اتمام رسیده و ما درخواست تمدید مجوز کردیم تا ان‌شاءالله بتوانیم روزنامه را راه‌اندازی کنیم. 

وی همچنین گفت که از خانواده‌اش کسی برای انتخابات مجلس کاندید نخواهد شد.

عارف با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 92 و سخنرانی هایش در دانشگاه ها، عنوان کرد: در اولین جلساتی که می خواستم دانشگاه بروم دوستانم خیلی نگران برخوردها بودند. البته چون معلم بودم شرکت کنندگان چه راست و چه چپ به بنده محبت داشتند و جلسات بسیار خوبی برگزار می شد و آرام آرام در ماههای منتهی به انتخابات، فضای کشور فضای خوبی شد. امیدواریم آن فضایی خوبی که درآن ماهها ایجاد شد برای همیشه ایجاد شود و برگزاری جلسات و میتینگ ها براساس قانون صورت بگیرد و همه بتوانند از فرصت برابر استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم همه گروه ها و همه علاقه مندان به انقلاب و کشور بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: دولت با این تعهدات و گروه های سیاسی با برنامه ریزی باید مشارکت حداکثری مردم و برگزاری پرشور انتخابات را پیگیری کنند. قطعا سهم نخبگان و بخش های فرهنگی و جوانان در ایجاد فضای با نشاط بسیار بالا است. گروه اقلیت هم باید مردم را برای حضور در صحنه ها تشویق کند و یاور دولت در اجرای برنامه هایش باشد.

عارف همچنین با اشاره به حضور اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی عنوان کرد: اصلاح طلبان در دولت، هم در بین وزرا و هم در بین معاون وزرا حضور دارند. آقای روحانی هم از ابتدا نگفته بود که دولت اصلاح طلب تشکیل می دهم. بنده به عنوان فردی که در اصلاحات فعالیت کوچکی داشتم از دولت مطالبه ای نداشتم. نه ادعایی داشتیم و نه مطالبه ای کردیم، دنبال سهم خواهی نبودیم.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    امیدوارم که اصولگرایان عناصر هاشمی رو از گروهشون طرد کنن تا باعث نفاق و شکستگی نشن
  • محمدی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    منظورشان این است که دره های گردشگری (معادن رو باز) برای آنطرفی ها ایجاد می کنند ، که ماهواره هایشان در سه ساعت آخر انتخابات با لوگوهای بنفش و سبز ،مخ پذیرندگان ضریب نفوذ ماهواره و شبکه های اجتماعی را زده و برای رضای غربی ها و نه برای رضای خدا ، نتیجه مطلوب قدرت طلبان افساد گرا را به آنها هدیه می کنند.
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    اصولا از نظر امثال جنابعالی فقط جبهه پایداری داخل آدم حساب می شود و بقیه فنته گر غرب گرا و صهیونیست هستند
  • شفق ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    متاسفانه مدعیان اصلاح طلبی حتی بعد از حذف اجباری کاندیدای 7 درصدی خود هنوز در توهم اکثریت بودن هستند.
  • ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    در صورت به اکثریت رسیدن اصلاح طلبان در مجلس آینده باید با انرژی هسته ای و جزایر ایرانی خلیج فارس و موشک های بالستیک خداحافظی کنیم .
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    واقعا دوپينگ هستند فرصت طلب ها ؟
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    خواب ديدي خير انشاالله
  • ممقانی ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    باز هم تمکین کن ان شاء الله فرجی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس