کد خبر 343359
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸

عضو کمیته مرکزی حزب سوسیالیستی یمن، با بیان اینکه رئیس جمهور یمن مسئول قتل عام مردم این کشور است، تاکید کرد، مردم یمن با تظاهرات مسالمت آمیز خود خواهان رهایی از دست افراد و دست نشانده های عربستان سعودی هستند.

به گزارش مشرق، محمد المقالح در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره تحولات صنعاء و حمله نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان بی پناه گفت: آنچه در صنعاء روی دارد قتل عام به معنای واقعی کلمه بود. در برابر دوربین های تلویزیون ها و خبرنگاران با گلوله های جنگی تظاهرکنندگان با گلوله هدف قرار گرفتند. عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن مسئولیت این مصیبت و فاجعه را برعهده دارد زیرا او تصمیم گیرنده بود و می توانست از کشته شدن یمنی ها جلوگیری کند زیرا خواسته های مردم بسیار مشخص و واضح است، اما او سکوت پیشه کرد و اقدامی انجام نداد.

وی ادامه داد: خواسته های مردم یمن بجا و بحق است، اما حاکمیت ظالمانه و جنایتکارانه برخورد کرد.

محمد المقالح تاکید کرد: اکنون ما از رئیس جمهور می خواهیم که بی درنگ و هر چه سریع تر برای برآورده کردن خواسته های انقلابیون اقدام کند و کمیته ای برای تحقیق در خصوص جنایت فجیع صورت گرفته تشکیل دهد و قاتلان را به دادگاه بسپارد. در غیر این صورت، یمن مسیر نامشخصی را طی خواهد کرد.

المقالح در خصوص پیام رژیم حاکم یمن به تظاهرکنندگان از طریق حمله به آنها خاطر نشان شد: شامگاه دوشنبه جلسه کمیته امنیتی به ریاست عبد ربه منصور برگزار شد. اولین خبر در این خصوص حاکی از آن بود که آنها در حال بررسی واکنش یمنی و منطقه ای به تحصن کنندگان و بستن صنعاء و نهادهای دولتی به روی تظاهرکنندگان هستند.

وی اضافه کرد: این تحولات نشان می دهد که بین دولت یمن با دولت سعودی هماهنگی وجود دارد زیرا یک روز قبل عربستان سعودی اتباع خود را از صنعاء خارج و پرواز هواپیماهایش را به صنعا متوقف کرد که این اقدامات به معنای دادن چراغ سبز برای کشتن تظاهرکنندگان بود.

محمد المقالح درباره عربستان سعودی تصریح کرد: عربستان باید بداند که اکنون برهه رهایی از دنباله های سعودی در یمن است. کسانی که اراده بیگانگان را به این شکل فجیع در یمن پیاده می کنند باید مسئولیت خود را بپذیرند. یمنی ها خواهان این هستند که جان خود را برای کشورشان فدا کنند. کشور یمنی ها هدف قرار گرفته است. جنگ و فساد همه جای یمن را فرا گرفته است. اکنون این برهه زمانی برای یمنی ها نقطه عطف است. رژیم حاکم ناتوانی خود را در حل مشکلات نشان داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوالحسن ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    آل سعود از این که مردمش تحت نفوذ انقلابیون یمنی قرار بگیرد وحشت دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس