کد خبر 342976
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

وزیر نیرو گفت: برای جلوگیری از خشک شدن تالاب های کشور همچون دریاچه ارومیه و زاینده رود و همچنین جلوگیری از کاهش منابع زیرزمینی، مجبور هستیم مجموع مصرف آب را به نصف کاهش دهیم.

به گزارش مشرق، حمید چیت چیان روز دوشنبه در حاشیه امضای قراردادهای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران افزود: طی گزارشی که در مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شد در حال حاضر از 80 درصد آب تجدید پذیر کشور استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: آب تجدیدپذیر کشور 120 میلیارد مترمکعب است که در سال 96 میلیارد مترمکعب مصرف می شود در حالی که طبق استاندارد جهانی اگر بیش از 40 درصد منابع تجدید شونده در منطقه ای مصرف شود در وضع آب، ناپایداری به وجود خواهد آمد.

چیت چیان گفت: اگر یک چهارم مصرف آب کشور کاهش دهیم به هدفی که در مرحله اول ترسیم شده دست یافته ایم.

وزیر نیرو درباره قطع آب مشترکان آب پرمصرف، گفت: در این زمینه پیشنهادی به هیات وزیران شده است که منتظر تصمیم گیری هستیم.

وزیر نیرو در خصوص مطالعات در زمینه وجود منابع زیرزمینی نیز گفت: براساس مطالعات دانشمندان احتمال وجود منابع آبی در اعماق 2 هزار متر وجود دارد که وزارت نیرو براساس اولویت مناطق خشکسالی این مطالعات را انجام خواهد داد.

چیت چیان درباره قراردادهای سرمایه گذاری وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب نیز افزود: تا چند ماه گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی منعقده شده که در این بخش به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز یکهزار میلیارد تومان قرارداد در این بخش منعقد شده، افزود: هفت هزار میلیارد تومان قرارداد نیز در حال بررسی است که در زمان های آینده اعلام خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به بودجه 2 هزار میلیارد تومانی تخصیص داده شده به بخش آب این وزارتخانه، اظهار داشت: تاکنون با تلاش های صورت گرفته بیش از یک ونیم برابر بودجه تخصیصی با بخش خصوصی در حوزه های آب وفاضلاب قرارداد منعقد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    آقاي وزير آماري هست كه مي گويد 30% آب ها از داخل لوله هاي پوسيده به هدر مي رود. براي مهار اين هدر رفت وزارت خانه متبوع شما چكار كرده است؟ چه برنامه اي داريد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس