در شرایطی که دوره عضویت علی مطهری در این هیئت به اتمام رسیده است وی همچنان به عنوان نماینده قوه مقننه در جلسات هیئت نظارت بر مطبوعات شرکت می کند و مشخص نیست این اقدام با کدام توجیه منطقی و پشتوانه حقوقی صورت می گیرد؟

به گزارش مشرق ، بر اساس ماده 218 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جهت انتخاب ناظران قوه مقننه در مجامع و شوراها و هیات های مختلف، کمیسیون تخصصی مربوط -که در موضوع مورد بحث، کمیسیون فرهنگی است– باید حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز را به صحن علنی مجلس معرفی کند.
 
این اتفاق در تیرماه سال جاری در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس رای نمایندگان عضو این کمیسیون، به ترتیب حمید رسایی با 8 رای و سید محمود نبویان با 6 رای، موفق به کسب آرای نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شدند.
 
از سوی دیگر با توجه به اینکه  «یک» نماینده از سوی قوه مقننه برای معرفی برای هیئت نظارت بر مطبوعات کافی است، کمیسیون فرهنگی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، به معرفی «حداقل دو برابر این تعداد» به نمایندگان در صحن علنی برای انتخاب نهایی انجام داد اما این مساله برای علی مطهری و دیگر همفکرانش در مجلس گران تمام شد و او اعلام کرد با اینکه رای سوم را در کمیسیون فرهنگی (5 رای) بدست آورده است اما باز هم باید از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس، به صحن علنی برای انتخاب نمایندگان معرفی می شده است!
 
هر چند وی به علت غیر منطقی بودن خواسته خود، چند روز بعد از این اتفاق از رقابت در این عرصه انصراف داد و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز حسن کامران را به عنوان  نفر سوم، برای انتخاب نمایندگان به صحن علنی معرفی کرد اما همچنان به دلایل نامشخص، هیئت رییسه مجلس از برگزاری انتخابات برای مشخص شدن نماینده قوه مقننه برای حضور در جلسات هیئت نظارت بر مطبوعات خودداری کرده است.
 
با این حال و در شرایطی که دوره عضویت علی مطهری در این هیئت به اتمام رسیده است وی همچنان به عنوان نماینده قوه مقننه در جلسات هیئت نظارت بر مطبوعات شرکت می کند و مشخص نیست این اقدام با کدام توجیه منطقی و پشتوانه حقوقی صورت می گیرد؟

 

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس