سخنگوی سازمان امدادونجات از وقوع زمین لرزه 4.9 ریشتری در شهر مجن استان سمنان خبر داد و گفت: تیم سه نفره ارزیاب به محل اعزام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسین درخشان سخنگوی سازمان امدادونجات، گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر ساعت ۲:۰۴ بامداد شهر مجن استان سمنان را به لرزه درآورد که بلافاصله یک تیم سه نفره ارزیاب به محل اعزام شدند.

 احمد طاهری مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری سمنان به تسنیم گفت: این زمین لرزه نسبتاً شدید در شمال شهرستان شاهرود واقع در 22 کیلومتری شمال مجن و 28 کیلومتری امیریه در این شهرستان رخ داده است.

وی افزود: روستاهای تاش اولیا، تاش سفلی و شاهکوه از نقاط کانونی این زمین لرزه بوده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان عنوان کرد: این زمین لرزه در نقطه مرزی مشترک استان های سمنان و گلستان رخ داده است و با روستای فاضل آباد گلستان نیز تنها 25 کیلومتر فاصله داشته است.

طاهری با اشاره به اینکه بلا فاصله پس از وقوع این زمین لرزه اکیپ های امداد و نجات به منطقه اعزام شده اند گفت: با بررسی های اولیه مشخص شد که خوشبختانه این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته است.

وی گفت: با تو جه به تاریکی هوا، میزان خسارت های مالی احتمالی هنوز در دست بررسی است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه شدت این زمین لرزه به حدی بوده است که در شهر شاهرود نیز احساس شده است گفت: با توجه به عمق کم زلزله به شدت در سطح زمین انتشار و شهر شاهرود و مجن احساس شده است.

زمین لرزه دوم در سمنان

زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.6 در مقیاس امواج درونی زمین بار دیگر حوالی امیریه در منطقه مُجن در استان سمنان را لرزاند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان به ایرنا گفت: این زمین لرزه در ساعت 12 و 42 دقیقه و 53 ثانیه در این منطقه به وقوع پیوسته است.

'احمد طاهری' افزود: زمین لرزه مذکور با مختصات جغرافیایی عرض شمالی 36.67 و طول شرقی 54.79 توسط شبکه لرزه نگاری سمنان وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تیم های امداد و نجات و بررسی وضعیت خسارات احتمالی جانی و مالی به منطقه اعزام شده است.

هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده دریافت نشده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاودانی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    وای شرق دماوند لرزید خدا نیاره غربش بلرزه تهران کن فیکون میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس