در رتبه نخست پرفروش‌ترین‌ها «من زنده‌ام» و «انسان ۲۵۰ ساله» قرار دارند و بعد از این دو کتاب‌های «کار باید تشکیلاتی باشد» و «قرارگاه‌های فرهنگی»هستند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، فروش کتاب، یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی فرهنگ و ادب است که به علت عدم اطلاع‌ رسانی صحیح از سوی ناشران و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه میزان فروش و استقبال خوانندگان از کتاب‌ها در پرده‌ای از ابهام بوده و در برخی اطلاع رسانی‌هایی نیز که بعضا از سوی رسانه‌ها و ناشران صورت گرفته به علت عدم جامعیت در ارائه اطلاعات، سند قابل اتکایی در حوزه فروش و نشر کتاب محسوب بدست نیامده است.

خبرگزاری فارس در جهت پرکردن این شکاف مهم و همچنین کمک به اقتصاد نشر، برای اولین بار اقدام به انتشار جدولی از پنج عنوان کتابِ پرفروشِ هفتگیِ 29 کتاب‌فروشی از سطح کشور کرده که در این بین 4 فروشگاه آمار فروش هفتگی خود را در پایان زمان مقرر به این خبرگزاری اعلام نکردند.

این لیست که از کتابفروشی‌های سطح کشور تشکیل شده، طی روزهای پایانی هفته تکمیل گردیده و می‌تواند محلی برای رجوع به منظور انتخاب کتاب و مطالعه قرار بگیرد.

ضمن این که ترتیب چینش فروشگاه‌ها در جدول بر اساس حروف الفبا بوده است.

اشاره به این نکته ضروری است که آمار فروش ارائه شده از سوی کتابفروشی‌ها با توجه به اصرار خبرگزاری فارس مبنی بر واقعی بودن این اطلاعات، در کمال صداقت اعلام شده و این میزان آمار فروش، مربوط به تک‌فروشی فروشگاه‌های کتاب است.

در این آمار نکات جالب توجهی به چشم می‌آید که مرور آنها می‌تواند جالب توجه باشد. با توجه به اینکه رضا امیرخانی به تازگی کتابی تالیف نکرده اما همچنان شاهد استقبال مخاطبان از کتاب‌های وی هستیم. علاوه بر وی، فاضل نظری با مجموعه آثارش دیگر صاحب اثری است که مورد استقبال خوانندگان قرار داشته است.

نکته جالب توجه در این آمار، اقبال چشمگیر، در ارتباط با کتاب‌هایی است که مرتبط با بیانات رهبر انقلاب است و نشان از این دارد که جامعه فرهنگی نسبت به بیانات و مطالبات ایشان حساسیت ویژه‌ای نشان نشان می‌دهد.

دفتر نشر معارف، انتشارات سوره مهر و موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) به ترتیب پر مراجعه‌ترین ناشران در میان آمار جمع‌آوری شده است که موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) در میان ناشران خصوصی بیشترین توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و بعد از آن نشر افق و انتشارات بروج بیشترین آمار فروش را در میان ناشران خصوصی به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه نخست پرفروشترین‌ها «من زنده‌ام» و «انسان 250 ساله» به صورت مشترک دو عنوان پرفروش در کل کشور بوده‌اند و بعد از این دو کتاب‌های «کار باید تشکیلاتی باشد» و «قرارگاه‌های فرهنگی» در رتبه دوم دیگر عناوین پرفروش کتاب در هفته‌ای که گذشت بوده است. کتاب‌های «دغدغه های فرهنگی»، «ضد»، «بیشعوری» و «منِ او» نیز رتبه‌ سوم فروش در هفته گذشته را کسب کرده‌اند.

این رده‌بندی بر اساس فراوانی فروش در کتاب‌فروشی‌ها بوده است.

با یک نگاه گذرا به عناوین این کتاب‌ها می‌توان به این نکته رسید که توجه به موضوعات فرهنگی و ریشه‌ای در حوزه فرهنگ در میان اهالی کتاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

«من زنده‌ام» شرح خاطرات دوران اسارت معصومه آباد است که به تازگی تقریظ و دست‌نوشته رهبر انقلاب بر آن منتشر شده و همین نکته عاملی اساسی برای استقبال مخاطبان از آن محسوب می‌شود. این کتاب را انتشارات بروج منتشر کرده است.

محتوای کتاب «انسان 250 ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیلِ تاریخی است؛ که به‌جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هریک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هرچه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین‌تر می‌کند. موسسه فرهنگی ایمان جهادی (صهبا) ناشر این اثر است.گفت‌وگوی فارس با تدوین کننده کتاب «انسان 250ساله» را از اینجا بخوانید.

کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» حاوی مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره تشکل و کار تشکیلاتی است که گره‌گشای فعالیت‌های تشکیلاتی و فرهنگی  است. این کتاب در قطع رقعی دارای 208 صفحه است که با قیمت 8500 توسط موسسه شهید کاظمی با همکاری موسسه رهیافت ولایت و به قلم محمود زارعی منتشر گردیده است.

کتاب «قرارگاه‌های فرهنگی» شرح مکمل بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 1392/2/2 با موضوع «پشتیبانی و حمایت از تشکل‌های فرهنگی» با دیگر بیانات معظم له است. این کتاب با قیمت 2000 تومان روانه بازار شده است.

جدول نهایی پرفروش‌های کتاب
ردیف                    عنوان
پرفروش اول          من زنده‌ام-انسان‌ 250ساله
پرفروش دوم         کار باید تشکیلاتی باشد- قرارگاه‌های فرهنگی
پرفروش سوم       دغدغه‌های فرهنگی-ضد-بیشعوری- من او
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس