شبکه تلویزیونی فرانسه در گزارشی نوشت: تیم ملی والیبال ایران در بین قدرت‌های قاره آمریکا (آمریکا و برزیل) و اروپا، جایگاه خاصی برای خود پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، تلویزیون فرانسه گزارش داد: پنجشنبه هفته گذشته، تیم‌های ملی ایران و فرانسه 2 بار مقابل هم به میدان رفتند. در جام جهانی بسکتبال، تیم ملی ایران با نتیجه 81 بر 76 به فرانسه باخت و در والیبال نیز فرانسه 3 بر یک پیروز شد.

ایران از نظر وسعت، 3 برابر فرانسه است و والیبال و بسکتبال بعد از فوتبال، پرطرفدارترین ورزش‌های ایران هستند که البته تیم والیبال این کشور به مراتب قوی‌تر از تیم ملی فوتبال آن است.

اسلوبودان کواچ، سرمربی صرب تیم ملی ایران به روزنامه اکیپ، چاپ فرانسه گفت: بعد از شکست و ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، والیبال تبدیل به ورزش اول ایران شد. ما در تهران توانستیم تیم ملی برزیل را با تشویق‌های بی امان هواداران و در یک جو دیوانه کننده شکست دهیم.

تیم ملی والیبال ایران، مسابقات قهرمانی جهان در لهستان را با 2 پیروزی 3 بر 2 مقابل آمریکا و 3 بر یک مقابل ایتالیا شروع کرد. قدرت نمایی تیم ایران در این دو بازی مقابل قهرمان لیگ جهانی 2014 و نایب قهرمان اروپا، تاثیر زیادی روی تیم ملی فرانسه داشت.

تیم ملی والیبال ایران در بین قدرت‌های قاره آمریکا (آمریکا و برزیل) و اروپا، جایگاه خاصی برای خود پیدا کرده به طوری که دیوید لی، کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا در مورد این تیم گفته است: بازیکنان ایران سرویس‌های خوبی می‌زنند و خواندن ذهن مدافعان و مخصوصا پاسور این تیم، سعید معروف، یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن در دنیای والیبال است.

لیبروی تیم ملی فرانسه نیز درباره تیم ایران گفت: بازیکنان ایران بسیار قدرتمند هستند. همه آنها را در اروپا می‌شناسند و از عملکرد خوب آنها آگاهی دارند. آنتونین روزیه، دیگر بازیکن آبی‌ها هم عنوان کرد: ایران،‌ تیمی فوق‌العاده و حریفی سخت برای رقابت است. آنها با پیروزی مقابل آمریکا و ایتالیا، تمام تیم‌های گروه را تحت تأثیر خود قرار دادند. تلاش آنها در زمین بیشتر از ایتالیا است در حالی که بازیکنان ایتالیا از نظر فیزیکی مثل هیولا و بسیار بزرگ جثه هستند.

در اسپانیا و جام جهانی بسکتبال اما شرایط تیم ملی فرانسه بهتر از والیبال این کشور بود و با 2 پیروزی، سرنوشت آنها در دست خودشان قرار داشت. وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران با 3 شکست دقیقا نقطه مقابل والیبال این کشور بود. آنها 60 بر 90 به اسپانیا، 50 بر 79 به برزیل و 70 بر 83 به صربستان باخته بودند و تنها یک پیروزی 88 بر 73 مقابل مصر داشتند. با این حال با حضور بازیکنی مثل حامد حدادی در این تیم، نمی‌شد آنها را یک حریف ساده در نظر گرفت. حدادی نخستین بازیکن ایرانی حاضر در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکاست.  

توماس هورتل که در غیاب تونی پارکر، گارد رأس تیم ملی بسکتبال فرانسه در جام جهانی است،‌ نظرات خاص خودش را دارد: ما مقابل مصر، خیلی راحت و بی دغدغه بازی و تلاش کردیم با ایران هم همین طور بازی کنیم. بسکتبالیست‌های ایران برخلاف والیبالیست‌های ایران در تلاش هستند پا را فراتر از مرزهای کشورشان بگذارند و به دنبال چالش‌های جدید هستند اما بازیکنان تیم ملی والیبال ایران به خاطر درآمدهای خوبی که از شرکت‌های بزرگ صنعتی و نفتی این کشور دارند،‌ ترجیح می‌دهند در لیگ برتر ایران بازی کنند. بسکتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها در ایران، درآمدهای خیلی خوبی دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    چقدر قشنگ و بی ریا گفته که:"...بعد از شکست و ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی..."!!! بعضی وقت ها برای درک بهتر و نگاه مناسب به یک مساله بهتره از دید یه فرد بیطرف به اون نگاه کرد.نه مثل ما که در هیاهوی جام جهانی به به و چه چه می کردیم ولی الان تازه پی برئه ایم که برای هیچ آنقدر جو زده شده بودیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس