کد خبر 342076
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

خبرگزاری‌های روسیه گزارش دادند این کشور روز شنبه شش کشتی حامل نیرو و تجهیزات را به یک پایگاه نظامی دوران شوروی در قطب شمال فرستاد تا حضور خود را در منطقه تقویت کند.

به گزارش مشرق، در حالی که دیگر کشورها همچون کانادا و نروژ نیز به دنبال دسترسی به منابع این منطقه بکر ولی سرشار از ذخایر انرژی هستند، روسیه در حال تقویت حضور نظامی خود در این منطقه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پارسال به ارتش دستور داد به پایگاهی در جزایر دورافتاده شمالی سیبری جدید که در سال 1993 تخلیه شد، بازگردد.

وادیم سرگا سخنگوی منطقه نظامی غربی اعلام کرد روز شنبه، ناوگروهی متشکل از شش کشتی از جمله دو ناو بزرگ، بندر سورمورسک در شمال روسیه را ترک کرد.چندین کشتی یخ‌شکن نیز این کشتی‌ها را همراهی خواهند کرد.

دریاسالار ولادیمیر کورولیوف فرمانده ناوگان شمالی روسیه اعلام کرد: «ماموریت اصلی تازه‌ترین سفر چندین کشتی ناوگان شمالی به قطب شمال، انتقال نیروها، تجهیزات و تدارکات برای نیروی ضربتی است که از امسال به‌طور دائمی در جزایر سیبری جدید خدمت خواهد کرد».

پارسال، 10 کشتی در ماه سپتامبر به منظور انتقال نخستین تجهیزات و تدارکات برای بازسازی این پایگاه در مجمع‌الجزایری که دمای هوای آن می‌تواند به منفی 50 درجه سانتیگراد کاهش یابد، به جزایر سیبری جدید اعزام شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس