کد خبر 334480
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

ژنرال ویکتور بوندارف، فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه اعلام کرد نیروی هوایی روسیه حضور خود را در قطب شمال افزایش خواهد داد.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه با تأکید بر اینکه کشورش در حال حاضر هیچ رقیب واقعی در قطب شمال ندارد ، گفت: « ما در حال حاضر تنها یک اسکادران در قطب شمال داریم ، اما در آینده هنگ ها و لشگرهایی را به طور کامل در آنجا مستقر خواهیم کرد.»

 وی افزود: « ما در صورت نیاز آماده دفاع از این منطقه هستیم. تقریبا 49 درصد از سرزمین قطب شمال متعلق به روسیه است و باید از این منطقه محافظت کرد. از آنجا که روسیه باید آماده هر گونه تحولی باشد ، محل هایی برای پرواز و فرود هواپیماهای جنگی در قطب شمال ایجاد شده یا در حال راه اندازی است.»

ژنرال ویکتور بوندارف گفت حضور نیروهای دفاع هوایی روسیه افزایش خواهد یافت و ایستگاههای رادار کل قطب شمال را پوشش خواهد داد.

روسیه از چند سال پیش فعالانه تلاش می کند تا سرزمین های شمالی خود و راههای دریایی شمالی را که قرار است طی سالهای آینده جایگزینی برای مسیرهای سنتی ارتباط بین اروپا و آسیا شود ، توسعه دهد. با توجه به علاقه فزاینده کشورهای عضو ناتو به منطقه قطب شمال ، روسیه تدابیر متعددی از جمله نظامی ، برای دفاع از منافع خود در این منطقه اتخاذ کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس