کد خبر 342073
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نزول نرخ تورم به ۲۰ درصد و پیش بینی رشد اقتصادی کشوv به ۲ درصد تا پایان امسال و نیز شکستن حلقه تحریم و محاصره اقتصادی می تواند رونق را به معاملات بورس برگرداند.

 به گزارش مشرق، حسین خزلی(خرازی) با برشمردن عوامل مهم در بهبود شرایط بورس گفت: نزول نرخ تورم به 20 درصد تا پایان سال و نیز پیش بینی رشد اقتصادی کشو به 2 درصد تا آخر امسال از جمله مواردی هستند که با توجه به وعده ‌های دولت در حال تحقق است که این دو عامل در صورت عملی شدن می تواند بر معاملات بازار سرمایه اثرات مثبتی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: موضوع مذاکرات هسته ای نیز عامل سومی است که امیدواریم با شکستن حلقه تحریم و محاصره اقتصادی در آبان امسال، اتفاق بیفتد و این عامل نیز می تواند رونق را به معاملات بورس برگرداند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این سه روند تاثیرگذار در بورس اتفاق بیفتد در نیمه دوم امسال اثر خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت و بورس از رکود و نزول اندکی که شاخص این روزها دارد خارج می شود. بعلاوه این که عملی شدن اهداف بسته خروج از رکود غیرتورمی دولت در سال 94 هم می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

خزلی در خصوص دلایل افتهای پی درپی شاخص بورس در روزهای گذشته نیز گفت: یکی از عمده این دلایل نبود خبر مثبت برای بازار سرمایه است تا در صورت حمایت رونق به بورس باز گردد، ضمن این که در روزهای گذشته خبر منفی نیز برای بازار سهام وجود نداشت.

این تحلیل‌گر بازار سهام با اشاره به این که سرمایه گذاران بازار سرمایه در حال حاضر در حالت انتظار و مشاهده هستند گفت: در شرایط کنونی حجم معاملات بازار سهام زیاد و قابل مشاهده نیست.

وی افزود: در حال حاضر برخی از بنگاهها و سرمایه گذاران به نقدینگی برای پرداخت اقساط خود، یا پرداخت حقوق و دستمزد و یا افزایش سرمایه نیاز دارند و این موضوع باعث شده تا در هفته های گذشته در بورس کفه عرضه به تقاضا بچربد.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: با این حال بدلیل نبود خبرهای منفی، جای نگرانی در مورد روند کنونی معاملات بازار سرمایه وجود ندارد و بازار سرمایه منتظر رویدادها و خبرهای خوش است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته بازار سرمایه شاهد ورود ابزار جدیدی بود که به آن اضافه شد؛ صندوقهای سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان روشی است که بر اساس آن سرمایه گذاران کوچک هم می توانند در پروژه‌های بزرگ ساختمانی مشارکت کنند و با رشد قیمت مسکن، شاهد افزایش سرمایه خود باشند. بعلاوه این که این برگه ها بازار ثانویه دارند و سهامداران هر زمان که بخواهند می توانند نسبت به فروش واحدهای خود اقدام کنند.

وی افزود: در برخی موارد فروش یک ساختمان زمانبر است، اما بازار ثانویه واحدهای صندوقهای سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان از نقدشوندگی بالایی برخوردار است که موجب جذابیت این ابزارها در بازار سرمایه می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس