کد خبر 341626
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸

نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه لندن می‌خواهد نقشی پررنگ‌تر در مبارزه با داعش ایفا کند، از تصمیم این کشور برای تسلیح و آموزش نیروهای پیشمرگه کرد عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» نوشت: انگلستان در نظر دارد در راستای کمک به مبارزه با گروه تروریستی داعش، نیروهای کرد عراقی را تجهیز نموده و آموزش دهد.

«دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلستان که روز پنجشنبه با تلویزیون «آی‌تی‌وی» صحبت می‌کرد گفت انگلستان تاکنون در هماهنگی با دولت مرکزی در بغداد، اقدام به ارسال کمک‌ و تجهیزات نظامی به نیروهای کردستان عراق نموده است. سایر کشورهای اروپایی شامل آلمان و ایتالیا نیز با ارسال سلاح‌های سبک به نیروهای کرد عراقی که با شبه نظامیان تروریست داعش در شمال عراق درگیرند، موافقت کرده‌اند.

کامرون در ادامه گفت: «ما آماده همکاری بیشتر هستیم، در نظر داریم فعال‌تر مشارکت کنیم، چه در ارسال سلاح و یا حتی آموزش نظامیان کرد. ما هم‌اکنون در این درگیریها نقش بازی می‌کنیم، ولی می‌خواهیم کار بیشتری انجام دهیم.»

به تازگی تروریست‌های داعش در انتشار ویدیویی پس از کشتن «استیفن ساتلاف» خبرنگار آمریکایی، با تهدید متحدین ایالات متحده که در مبارزه با داعش شرکت می‌کنند، یه خبرنگار انگلیسی را تهدید به مرگ کرده‌اند.

آقای کامرون که برای شرکت در نشست ناتو به ولز سفر کرده، امروز در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی نیز تلویحا از آمادگی این کشور برای پیوستن به آمریکا در حملات هوایی در عراق خبر داد و گفت برای مقابله با تروریست‌ها نباید هیچ گزینه‌ای را رد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس