کد خبر 34147
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵

مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تاخير و عقب افتادن محاکمه سران فتنه يک تدبير بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدحسين صفارهرندي‌ در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان و مردم رشت در مسجد امام حسن مجتبي (ع) اين شهر با اشاره به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان اظهار داشت: در خبرگان افرادي الهي و خدايي و با تقوا هستند و ايجاد اين تحول در خبرگان را بايد به فال نيک گرفت.
وي راي 63 نفر به آيت‌الله مهدوي کني را بسيار خوب دانست و تصريح کرد: سه چهارم مجلس خبرگان به ايشان راي دادند که قابل توجه است.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: اين واقعيت را نبايد ناديده گرفت که دل‌هاي توده مردم انتظار داشتند تا يک نفر به عنوان شخصيتي مبرا از آلودگي در راس مجلس بماند.
وي با بيان اينکه در جريان‌هاي نابه‌کار و فتنه از هاشمي هزينه شد، افزود: دشمن از اين سرمايه سوء استفاده کرد و ضربه زد و انتظار مي‌رفت آقاي هاشمي به اين افراد چنين اجازه‌اي نمي‌داد و اميدواريم شخصيت استوار گذشته ايشان توسط خودشان دوباره احيا شود و از عناصر ناصالح فاصله بگيرد.
صفارهرندي از وجود 46 ارگان فرهنگي در کشور خبر داد و عنوان داشت: نمي‌توان حوزه فرهنگي را به حوزه‌هاي دولت‌ سپرد که به ميل اشخاص باشد.
وي در پاسخ به تاخير در محاکمه سران فتنه گفت: عقب افتادن محاکمه سران فتنه يک تدبير بود.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: وضعيت و حالات سران فتنه مانند کسي است که زمين خورده و براي اين از کسي کمک نگيرد تا رسيدن به منزل سينه‌خيز مي‌رود.
جريان ضدانقلاب مأموريت دارد بر جراحت دل آمريکا مرهم بگذارد
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: جريان ضدانقلاب مأموريت دارد جراحت دل آمريکا را مرهم بگذارد و براي اين کار دستمزد دريافت مي‌کند.

 محمدحسين صفارهرندي اظهار داشت: بين جنگ نرم و وقايعي که در منطقه در حال وقوع است، ارتباط نزديکي وجود دارد.
وي ادامه داد: دشمن در جنگ نرم مي‌خواهد فکر و ذهن مردم را تسخير کند و براي اين امر از تکنيک و سرمايه سنگين در حوزه رسانه استفاده مي‌کند.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ياد گرفتيم بهترين دفاع حمله است و در نبرد نرم نيز برتري از طريق فعال بودن امکانپذير است.
صفارهرندي ويژگي جنگ نرم را انجام عمليات براي تصرف عقل و دل طرف مقابل عنوان کرد و افزود: دشمن در جنگ نرم از راه تهديد و تطميع وارد نمي‌شود.
وي تصريح کرد: اثرگذاري در جنگ نرم بر دل‌ها و انديشه‌ها آنقدر هنرمندانه انجام مي‌شود که فرد با رغبت خود را تسليم مي‌کند و گمان نمي‌برد که گول خورده است.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به انواع استعمار اشاره کرد و گفت: در دوران مختلف استعمار کهنه و استعمار نو وجود داشته و در حال حاضر استعمار فرانو به وجود آمده است.
صفارهرندي بيان داشت: دشمن در ابتداي انقلاب اسلامي متوجه شده بود با پديده‌اي مواجه است که اگر جلوي آن را نگيرد ديگر کشورها را فرا مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه در دفاع مقدس استعدادهاي انقلاب پرورانده شد، اضافه کرد: پيام انقلاب اسلامي در دفاع مقدس به دنيا ارسال شد و دشمن فهميد جنگ تاثيري در مهار انقلاب اسلامي نداشته است.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طراحي گروه‌هاي القائده و طالبان را براي مقابله با انقلاب اسلامي بيان کرد و افزود: دشمن در اين مرحله به صورت رسمي جنگ نرم با انقلاب اسلامي را آغاز کرد.
صفارهرندي با اشاره به اينکه تلاش دشمن ايجاد ضدقدرت نرم در جمهوري اسلامي بود، اظهار داشت: دشمن در اين مرحله نفوذ نيروهاي خود به بدنه نظام را آغاز کرد.
وي زير سؤال بردن انديشه‌هاي اسلامي صحيح امام (ره) را از ديگر راه‌هاي مقابله دشمن با نظام اعلام و تصريح کرد: نقد انديشه امام (ره) در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها را مطرح کردند و در حوزه فرهنگ نيز تحولاتي آغاز شد.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تحولات اخير در کشورهاي اسلامي و منطقه اشاره کرد و بيان داشت: براي صدور انقلاب اسلامي کاري انجام نداديم اما پيام انقلاب آنقدر زياد بود که کم‌کاري‌هاي ديپلمات‌هاي ما را جبران کرد.
صفارهرندي با بيان اينکه در حال حاضر در مصر تحريک شده عليه امام (ره) نسلي پرورش‌يافته که دلش نسبت به ايران بسيار نرم است، افزود: مردم مصر تمام خبرهاي ما را پيگيري مي‌کنند و براي ايران دغدغه دارند.
وي ادامه داد: وقتي در ميدان تحرير مصر جمعيت موج مي‌زد و مردم مطالبات خود را مطرح مي‌کردند غربي‌ها مي‌دانستند اين امر ظاهر قضييه است و با نشستن غبارها مصر به ايران مي‌پيوندد و جنگ نرم انقلاب اسلامي جواب داده است.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه قيام ملت‌هاي مسلمان تنها در يک کشور محصور نمي‌ماند، خاطرنشان کرد: در کشورهاي يمن، بحرين و اردن نيز اتفاق‌هاي شيريني در حال وقوع است که انتظار آن را مي‌کشيديم.
صفارهرندي با اشاره به اينکه جريان ضدانقلاب ماموريت دارد جراحت دل آمريکا را مرهم بگذارد، اظهار داشت: براي اين امر دستمزد دريافت مي‌کنند، سفارش کار مي‌گيرند و پيشتاز آنها منافقين هستند.
وي اضافه کرد: زماني که رژيم صهيونيستي متوجه کشورهاي منطقه بود برخي در داخل به دنبال کساني بودند که حتي براي دو ساعت هم شده در خيابان‌ها تجمع کنند و آن را به مردم ديگر کشورها نشان دهند، منتهي نتوانستند جمعيتي را فراهم کنند.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: کساني که ادعا مي‌کنند مردم تونس و مصر بن‌علي و حسني مبارک را با دنباله‌روي از جنبش سبز در مدت 22 روز و يک ماه از مسند قدرت کنار زده‌اند، خودشان پس از اين همه مدت حتي نتوانستند يک کوچه را هم آزاد کنند.
صفارهرندي عنوان داشت: اين افراد بي‌بوته‌هايي هستند که آمادگي يک تلنگر خوردن را نيز ندارند.
وي وجه مشترک مردم شمال آفريقا و ايران را دوست داشتن اولياي خدا و محبت اهل بيت (ع) توصيف کرد و گفت: امام (ره) به ما سفارش مي‌کردند شعار مرگ بر آمريکا را ترک نکنيد.
مشاور فرهنگي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: اگر انتخابات در کشورهاي منطقه حتي به سبک دمکراتيک غربي نيز برگزار شود، کساني به مصادر امور راه پيدا مي‌کنند که دل‌هاي آنها با جمهوري اسلامي رفيق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس