کد خبر 341187
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

رئیس جمهوری روسیه دستور داد تا عملیات ساخت و ساز در یک پایگاه فضایی جدید به ارزش چندین میلیارد دلار در شرق دور این کشور تسریع شود و به این ترتیب با ساخت این پایگاه، مسکو در زمینه ماموریت‌های آتی به مریخ و ماه از قزاقستان بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در منطقه وستوچنی، نزدیک مرکز روسیه با چین گفت: سازه‌های فضایی ما و شبکه مدرن اختر شناسایی روسیه به کشور اجازه می‌دهد تا به تقویت و گسترش بادوام و با ثبات اکتشافات فضایی و اخترشناسی در آینده دست بزند و به ابرقدرتی پیشرو در فضا بدل شود و این امر تضمین‌گر استقلال در فعالیت‌های فضایی برای روسیه است.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به مقام‌های مسئول ادامه داد: فعالیت‌ها در پایگاه فضایی روسیه از سه ماه قبل کمتر شده و هم اکنون تنها 6000 کارگر و کارمند در سایت مشغول کارند. اما در آینده هم ظرفیت و هم فعالیت در سایت افزایش می‌یابد و ما می‌توانیم با ساخت این سایت جدید ماموریت‌های بیشتری را در ماه و مریخ انجام دهیم.

پوتین گفت: روسیه پیشتر حدود 1000 میلیارد روبل برای ساخت این سایت جدید هزینه کرده تا دیگر از سایت بایکونور در قزاقستان برای انجام پروازها و ماموریت‌های فضایی استفاده نکند و در این امر خودکفا شود.

علی رغم وضعیت نابسامان اقتصادی در روسیه یکی از مقام‌های ارشد مسئول نظارت بر صنعت هوافضا متعهد شد که روسیه به سرمایه‌گذاری خود در این صنعت ادامه می‌دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس