کد خبر 341024
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

عضو هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران از ارزبری ۴۰ میلیون دلاری واردات پارچه چادر مشکی در هر سال خبر داد و گفت: برای جلوگیری از واردات پارچه لباسی به نام چادر مشکی، چند بار با سازمان توسعه تجارت مکاتبه کردیم ولی به نتیجه نرسید.

 به گزارش مشرق، علیرضا حائری اظهار داشت: برای واردات پارچه چادر مشکی به کشور، تعرفه جداگانه‌ای وجود ندارد و فقط در کتاب مقررات صادرات و واردات در بخش شماره تعرفه پارچه‌های لباسی، تبصره‌ای در نظر گرفته شده که بر اساس آن، تعرفه واردات پارچه چادر مشکی حدود 10 درصد است.

وی با بیان اینکه تعرفه واردات پارچه‌های لباسی حدود 50 درصد لحاظ می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تعرفه واردات پارچه چادر مشکی پایین‌تر از تعرفه پارچه‌های لباسی است، برخی واردکنندگان پارچه لباسی، آن را به عنوان پارچه چادر مشکی اظهار می‌کنند تا تعرفه کمتری را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل آمار صحیح و شفافی از واردات پارچه چادر مشکی وجود ندارد و مقدار زیادی پارچه لباس شب زنانه با عنوان پارچه چادر مشکی به کشور وارد می‌شود که نباید آنها را جزء آمار واردات پارچه چادر مشکی لحاظ کنیم.

حائری با بیان اینکه طی دو، سه سال اخیر چندین بار با گمرک و سازمان توسعه تجارت مکاتبه کرده‌ایم تا شماره تعرفه مجزایی برای واردات پارچه چادر مشکی تعریف شود، گفت: این مسئله تاکنون عملی نشده و به همین دلیل در مورد واردات پارچه چادر مشکی آمار متفاوتی از 50 میلیون متر تا 100 میلیون متر در سال عنوان می‌شود.

وی تأکید کرد: البته اعمال تعرفه جداگانه برای پارچه چادر مشکی نیز به طور کامل مشکل نبود آمار دقیق واردات این محصول را برطرف نمی‌کند، زیرا بخشی از این پارچه از طریق قاچاق، کالای همراه مسافر و یا تجارت چمدانی به کشور وارد می‌شود.

عضو هیأت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با بیان اینکه میزان مصرف پارچه چادر مشکی در کشور حدود 50 میلیون متر در هر سال برآورد می‌شود، گفت: در کشور حدود 5 تا 6 میلیون متر پارچه چادر مشکی شامل پارچه کرپ و بافت ساده تولید می‌شود، ولی بقیه نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی افزود: شرکت کرپ‌ناز حدود 4 میلیون متر ظرفیت تولید پارچه چادر مشکی دارد و یک تا 2 میلیون متر پارچه نیز توسط کارخانه‌های متفرقه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: به این ترتیب سالانه حدود 40 تا 44 میلیون متر پارچه چادر مشکی به کشور وارد می‌شود که ارزش آن حدود 40 میلیون دلار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس