کد خبر 340933
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

سگ بازی و سگ گردانی طی سالهای اخیر به یکی از معضلات پایتخت نشینان تبدیل شده است بطوریکه علاوه بر ایجاد مزاحمت برای برخی شهروندان رواج دهنده فرهنگ مبتذل غرب است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سگ بازی و سگ گردانی طی سالهای اخیر به یکی از معضلات پایتخت نشینان تبدیل شده است بطوریکه علاوه بر ایجاد مزاحمت برای برخی شهروندان رواج دهنده فرهنگ مبتذل غرب است. پلیس نیز اعلام کرده با این پدیده برخورد می‌کند اما شهروندان تاکنون برخورد قاطع و جدی از ماموران را در این زمینه ندیده اند.

سايت دوی‌چه‌وله که در گزارش هاي مختلف خود از سگ گرداني در ايران حمايت کرده است و با اشاره به پیدایش شغلی جدید در ایران با عنوان پرستاری سگ، نوشت که در جدیدترین آگهی‌های منتشرشده در ایران،‌ مراکزی اقدام به انتشار آگهی کرده‌اند که همانند یک مهدکودک از سگ‌ها نگهداری می‌کنند. عده‌ای هم در قبال دریافت مبلغی به کار «سگ گردانی» می‌پردازند

بنا بر این گزارش شغل «سگ گردانی» در حالی پدید آمده که طبق قوانین جمهوری اسلامی و اعلام نیروی انتظامی، «سگ گردانی» در ایران ممنوع است ولی از آنجایی که متاسفانه در این خصوص قانون  اجرا نمی شود و با این پدیده برخوردی صورت نمی گیرد چنین شغلهای کاذبی به وجود می آید

اين در حالي است که به‌تازگی مهدهایی در ایران برای سگ‌ها آغاز به کارکرده‌اند. این مراکز ماهانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای نگهداری از سگ‌ها دریافت می‌کنند. هزینه‌های نگهداری از حیوانات خانگی در مراکز مزبور بر اساس آگهی‌های منتشر شده، رقمی نزدیک به رقم‌های «مهدهای کودک» در ایران است!!

لذا ضروری است تا دستگاه‌ قانون گذار مانند مجلس یا شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه و برای جلوگیری از گسترش چنین مشاغلی، که با اعتقادات مذهبی مردم کشور نیز منافات دارند رویه قانونی مناسبی را طراحی کنند.

در همين راستا نماینده مجلس سال گذشته طرحی را تهیه کردند که بر اساس آن گرداندن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم می‌شود. این طرح که در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی ابتدای اسفند ماه سال ۸۹ در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد؛ شامل یک ماده واحده و یک تبصره بود.

بر اساس ماده واحده آن، گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس‌العین می‌باشند، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب شونده علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می‌شود.

همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان‌ها ممنوع و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنان شود ممنوع است. نگه‌دارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف ۱۰ روز رفع مزاحمت کند.در مرتبه دوم و یا در صورت عدم رفع مزاحمت به جزای نقدی از پانصد هزار ریال تا پنج میلیون ریال محکوم و در هر صورت حیوانات مذکور ضبط خواهد شد.

اما متاسفانه مشاهده مي شود که با توجه به اينکه جريمه هاي براي اين امر نهادينه شده است  به نظر می رسد عدم آگاهی برخی از افراد جامع از احکام اسلامی در خصوص سگ در رواج این پدیده بی تاثیر نبوده است لذا مراکز دینی هم در این خصوص باید به وظیفه اطلاع رسانی احکام شرعی خود عمل نمایند و نيروي انتظامي بايد بر خورد شديد تري با حمل سگ و حیوانات توسط خودرو هاي مخصوص و حمل ان در پارک ها به عمل بياورد تا کشور از اين فرهنگ و بحران سگ داري و پروش سگ هاي خانگي پاک شود.

منبع:شریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    2 3
    ما همسایه بلوک روبرویی مون یه سگ داره اندازه کره خر! صدای پارس وقت و بی وقتش که هیچ. نجس بودنش هم که هیچ هیکلش رو هر وقت آدم می بینه قبض روح می شه.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    2 1
    واقعا چرا نیروی انتظامی اینقدر سهل انگارشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
      0 0
      امثال شما از خداتون هست که نیروی انتظامی به جای مبارزه با رانت و مفاسد اقتصادی و یا در سطح پایین تر مبارزه با دله دزدان و زورگیران و... بساط مبارزه با سگ و حجاب رو علم کنه... نفع خیلی ها به خطر میوفته
  • محمودی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    3 4
    واقعا سگ گردانی به یک پدیده جدید تبدیل شده است واگرنیروی انتظامی بعدازساعت10شب به پارکهای سطح شهر سری بزند بااین پدیده شوم مواجه خواهدشد چرا که افراد به راحتی باسگهای خود در پارکها قدم زده وهیچ ابایی ازکسی هم ندارند لطفاً بااین موضوع بصورت جدی رفتار نمایید.
  • رضا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    1 3
    آقا ما تو مجتمع مسكوني بهجت آباد تو خيابان زرتشت زندگي مي كنيم.خيلي ها تو اين مجموعه اقليت مذهبي هستند قبول.ولي ما نمي تونيم تو محوطه بگرديم پر شده از از سگهايي كه بدون بند پرسه مي زنند پشت سر بچه ها راه مي افتند و اونها رو مي ترسونند يا خودشون رو لباس مردم مي مالند خلاصه گرفتار شديم كسي هم نيست رسيدگي بكنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس