کد خبر 133055
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

رييس پليس آگاهي استان قم از دستگيري يكي از اشرار و سارقان سابقه‌دار معروف به «حسين سگ‌باز» كه اقدام به سرقت احشام و طيور دامداري‌ها مي كرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سيد جعفر حسيني گفت: برابر اطلاعات واصله از مردم مبني بر اينكه فردي شرور و سابقه‌دار به نام حسين معروف به «حسين سگ‌باز» با ايجاد رعب و وحشت شبانه از طريق ديوار وارد قلعه‌هاي اطراف شهر قنوات و روستاهاي همجوار شده و با قمه و قداره ضمن كشتن و مجروح‌كردن سگ‌هاي نگهبان اقدام به سرقت احشام، طيور و سگ‌هاي با ارزش مي‌كند.
 



وي با بيان اينكه با توجه به نوع گزارش دريافتي و همچنين نوع خشونت در سرقت‌ها گفت: رسيدگي به اين پرونده در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت و اين در حالي بود كه مالباختگان به علت ترس و وحشت از سارقان از هرگونه اعلام شكايت خودداري مي‌كردند.
 
رييس پليس آگاهي استان قم با بيان اينكه تحقيقات كارآگاهان براي واكاوي زواياي پنهان اين حادثه ادامه داشت گفت: سرانجام از آنجايي كه هيچ‌گونه شكايتي مبني بر وقوع سرقت در سامانه پليس آگاهي ثبت نشده بود، ماموران با هماهنگي قضايي رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار دادند و با شناسايي هويت‌هاي دو همدست ديگر حسين به نام «فاضل» و «فضلعلي» آنان را در چند عمليات ضربتي در مخفيگاهشان دستگير كردند.
 
حسيني با بيان اينكه سارقان تاكنون به 16 فقره سرقت احشام، طيور، سگ و غيره اعتراف كرده‌اند گفت: كارآگاهان در بررسي دريافتند سارقان پس از سرقت زماني كه مطلع مي‌شدند توسط مالباختگان يا شهود مورد شناسايي قرار گرفته‌اند، اقدام به تهديد مالباختگان مي‌كردند.
 
وي در تشريح شيوه و شگرد سارقان گفت: سركرده باند به نام حسين معروف به «حسين سگ‌باز» با داشتن حدود دو متر قد و همچنين مهارت در امر سگ بازي از ديوار قلعه‌هاي دامداري اطراف محل سكونت خود و روستاهاي اطراف بالا رفته و با به كارگيري مهارت خود در امر هدايت سگ‌ها اقدام به كنترل آنها مي‌كرده و در صورت حمله سگ‌هاي نگهبان با استفاده از قمه و قداره اقدام به كشتن يا مجروح‌كردن سگ‌هاي نگهبان مي‌كرده و پس از آن به اتفاق همدستانش اقدام به سرقت احشام و غيره مي‌كرد.
 
رييس پليس آگاهي استان قم با بيان اينكه متهمان دستگيرشده به همراه پرونده متشكله در اختيار مقام قضايي قرار گرفتند گفت: تحقيقات پليسي براي شناسايي مالخران و همچنين كشف ديگر بزه انجام شده از سوي اين افراد ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس