کد خبر 340911
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

سرمربی تیم فوتبال امید با اشاره به روند آماده سازی این تیم برای حضور در بازیهای آسیایی گفت: تمام تلاشمان این است که بهترین تیم را به اینچئون ببریم. ضمن اینکه تلاش کردیم لیگ برتر را هم تعطیل نکنیم.

به گزارش مشرق، نلو وینگادا در نشست خبری که امروز سه شنبه در سالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار شد با اشاره به مراحل آماده سازی تیم فوتبال امید برای بازی های آسیایی گفت: فوتبال رشته خاصی است و در رده سنی امید با توجه به حضور بازیکنان زیر 23 سال از جذابیت بیشتری برخوردار است. متاسفانه روند آماده سازی تیم فوتبال امید خیلی دیر آغاز شد. البته پیش از آن هومن افاضلی زحمات زیادی برای تیم کشیده بود و شناخت خوبی روی بازیکنان داشت.

وی افزود: برای آماده سازی تیم فوتبال امید مرحله اول انتخاب بازیکنان بود. هدف ما از این اتفاق آماده سازی بازیکنان برای المپیک 2016 برزیل نیز بود ولی طبیعی است که بعد از بازی‌های آسیایی به این رقابت فکر خواهیم کرد.

وینگادا با بیان اینکه طی توافق فدراسیون فوتبال و کمیته فنی تیم ملی تصمیم گرفتیم که از بازیکنان بزرگسال در این دوره استفاده نکنیم افزود: با توجه به دوره های قبلی و گزارشات ثبت شده در این دوره تیم فوتبال امید تلفیقی از بازیکنان 20 و 21 ساله و هفت بازیکنان زیر 23 سال است. با توجه به محدودیت های موجود در باشگاه ها که تنها می توانستند دو بازیکن به تیم ملی بدهند باید برنامه ریزی خاصی می کردیم. از امروز کمتر از دو هفته به شروع اولین بازی ما زمان باقی مانده است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

سرمربی تیم فوتبال امید درخصوص ادامه اردوی تیم ملی پیش از بازی های آسیایی عنوان کرد: این اولین اردویی است که ما تمام 20 بازیکن را در اختیار داریم. افاضلی از ماه ها قبل در جهت حمایت از تیم ملی تلاش کرده و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تلاش کردیم تا ارتباط خوبی بین تیم ملی و باشگاه ها برقرار شود و به گونه ای رفتار کنیم که لیگ تعطیل نشود و به باشگاه ها نیز لطمه ای نخورد.

وینگادا با بیان اینکه در این بازه زمانی بهانه آوردن به دلیل مشکلات فراوان در روند آماده‌سازی تیم بسیار آسان است ادامه داد: برای من خیلی راحت است که به دلیل فرصت کوتاه و در اختیار نداشتن بازیکنان عذر و بهانه بیاورم اما این کار باعث می شود تا تیم ملی با روحیه نامساعد عازم بازی ها شود. با کیفیت و تلاشی که می بینم سعی می کنم عملکرد خوبی در بازی ها داشته باشیم. کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه از هیچ حمایت و کمکی کوتاهی نکردند.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید آماده سازی این تیم در روزهای آینده را به دو مقطع زمانی تقسیم کرده و گفت: از این به بعد تا آغاز بازی های آسیایی آماده سازی تیم ملی به دو مرحله تقسیم می شود. مرحله اول آماده شدن تیم در کشور چین است. با توجه به فاصله زمانی این کشور با ایران می توانیم برای شرکت در بازی های آسیایی آماده تر شویم. در مرحله دوم نیز در خود کشور کره آخرین مرحله اردوها را انجام خواهیم داد.

وی افزود: در روز دوشنبه بازی دوستانه‌ای با چین داریم و محک مناسبی خواهیم خورد. حریف اول ما در اینچئون تیم ویتنام است و مقابل این تیم خودمان از پیش برنده نمی بینیم و باید تمام تلاش خودمان را به کار ببریم چرا که این تیم از سهمیه سه بازیکن بزرگسال خود استفاده خواهد کرد. آرزوی ما این است که با در اختیار داشتن تمام بازیکنان بتوانیم بهترین نتیجه را در اینچئون کسب کنیم.

وینگادا در پاسخ به این سوال که هدف اصلی شما در بازی ها چه چیز می باشد عنوان کرد: با توجه به تجربیات گذشته این حق را داریم که از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده کنیم. اگر هدف من را بپرسید باید بگویم برنامه ریزی ما به صورت مرحله به مرحله است و بازی با بازی برای آینده تصمیم خواهیم گرفت.

وی افزود: دو هدف متفاوت داریم اگر برنامه ریزی های المپیک ریو بلافاصله بعد از بازی های آسیایی بود فقط از بازیکنان زیر 23 سال استفاده می کردیم اما تصمیم بر این شد که تلفیقی از بازیکنان را در ترکیب تیم ملی قرار دهیم. ما و افاضلی تفکراتمان یک سو و یک جهت است و همه برای یک هدف تلاش می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه برای تمام رشته های اعزامی کاروان ایران به بازی های آسیایی تلاش می کند افزود: خوشحالم که در این برهه زمانی همه بازیکنانم را در اختیار دارم و می توانم با آنها کار کنم. امیدوارم همه رشته های اعزامی به بازی های آسیایی از کشور ایران در این رقابت ها موفق شوند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس