کنگره بين المللي بزرگداشت آيت الله مرعشي نجفي(ره)دقايقي پيش باپيام رهبرمعظم انقلاب و حضور مسوولان و شخصيت هاي علمي و فرهنگي کشوري و بين المللي در مرکز جهاني علوم اهل بيت(ع) در قم گشايش يافت. <BR>

'محمود احمدي نژاد'رييس جمهوري اسلامي ايران نيز قرار است در اين نشست حضور يابد.
به گزارش ايرنا، تجليل و قدرداني از مقام شامخ و فعاليتهاي فرهنگي، علمي و اجتماعي آيت الله شهاب الدين مرعشي نجفي(ره) و الگوسازي و فرهنگ سازي براي اقشار مختلف مردم در پيروي از ادامه مسير اين عالم فقيه، از اهداف برگزاري اين همايش است.
دبير علمي کنگره آيت الله مرعشي نجفي(ره)،احيا ء، تصحيح و نشر آثار خطي و مکتوب آيت الله مرعشي نجفي(ع)وآشنا کردن آحادمردم با زندگينامه وخصوصيات فردي و اخلاقي اين عالم فقيد را از ديگر اهداف محوري اين گنگره ذکر کرد.
حجت الاسلام 'رضا مختاري' افزود:رونمايي از مجموعه آثار اين شخصيت علمي و مذهبي از برنامه هاي اين کنگره است.
همزمان با اين مراسم،نمايشگاهي از مجموعه آثار آيت الله مرعشي نجفي شامل 50جلد تاليفات و کتاب 'موسوعه الامامه' با موضوع امامت و فضائل ائمه معصومين (ع) نيز برپا شده است.
مختاري ادامه داد:'جايزه شهاب' نيز در اختتاميه کنگره در تقدير از برترين کتاب شناس، نسخه شناس، واقفان کتاب ، موسسين کتابخانه هاي بزرگ و حوزه رجال اهدا مي شود.
دبير علمي کنگره در ادامه با اشاره به خصوصيات مرحوم آيت الله مرعشي نجفي گفت: ايشان زحمات فراواني را براي جمع آوري نسخه هاي خطي انجام داده اند به گونه اي که کتابهاي چاپي نايابي را از ديگر نقاط جهان اسلام جمع آوري و در کتابخانه در اختيار پژوهشگران قرار دادند.
مختاري افزود:کتابخانه آيت الله مرعشي نجفي(ره)ازلحاظ کيفيت نسخه‌هاي نفيس و کهن خطي اسلامي به عنوان بزرگترين کتابخانه در کشور ايران و سومين کتابخانه جهان شناخته شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس