کد خبر 340380
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

کارشناس سیاسی مصر می‌گوید تحولات منطقه‌ای به ویژه ظهور تعداد زیادی گروه تروریستی از جمله داعش و جنایاتی که در عراق و سوریه دست به آن زدند، طلب می‌کند تهران ـ ریاض به یکدیگر نزدیک شوند.

به گزارش مشرق، «نهی بکر» استاد علوم سیاسی و کارشناس روابط بین‌الملل مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تصریح کرد: تحولات منطقه‌ای به ویژه پس از ظهور تعداد زیادی گروه تروریستی از جمله گروه تکفیری داعش و جنایاتی که در عراق و سوریه دست به آن زدند، طلب می‌کند که تهران – ریاض به یکدیگر نزدیک شوند.

بکر توضیح داد: وضعیت منطقه اکنون به گونه‌ای است که چه عربستان و چه ایران با یک خطر مشترک مواجه هستند که همان گروه‌های تروریستی هستند و هر دو کشور توافق نظر دارند که بقای این گروه‌ها برای منطقه خطرناک است.

این کارشناس امور بین‌الملل افزود: اگر چه در این میان نباید فراموش کرد که عربستان سعودی به برخی اصول پایبند است که از آن چشم پوشی نمی‌کند، از جمله پرونده هسته‌ای ایران و موضع ایران در قبال سوریه و بالطبع توافق آنها برسر این دو پرونده زمینه همکاری میان دو کشور و بنای روابط جدید در آینده را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: در عرصه بین‌المللی کشورهای بسیاری وجود دارند که برای مقابله با خطر مشترکی که آنها را تهدید می‌کند، قضایا و مسائل مورد اختلاف را کنار می‌گذارند و این سناریویی است که می‌تواند در خصوص ایران و عربستان با وجود داعش تکرار شود.

نهی افزود: باید صفوف را متحد و یکپارچه کرد و به دنبال نقاط مشترکی برای نزدیکی بین دو کشور و دوری از برخی مسائل و قضایای مورد اختلاف مانند اختلافات مذهبی بود و هر کشور باید به تمامیت ارضی و استقلال کشور دیگر احترام بگذارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا از مشهد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اگه عربستان عقلش می رسید و می فهمید نزدیک شدن عربستان به ایران بهتر است تا به اسرائیل، الان کسی جرأت چپ نگاه کردن به مسلمونا را نداشت و این همه مسلمون کشی راه نمی افتاد و وضعیت منطقه به هر لحاظ مناسب همه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس