کد خبر 340013
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

رسانه های خبری بالکان گزارش دادند که آلبانی به نیروهای کرد در عراق برای مبارزه با گروه تروریستی و تکفیری داعش اقدام به ارسال سلاح و مهمات کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه های خبری در آلبانی به نقل از منابع خبری در وزارت دفاع آلبانی که اسامی آنها فاش نشده است از ارسال اولین محموله سلاح و مهمات نظامی به عراق در یکشنبه هفته گذشته خبر دادند.

بنا به این گزارش، آلبانی به رغم اینکه یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی است در اوایل ماه اوت سال جاری اعلام کرده که قصد ارسال مقدار زیادی سلاح و مهمات نظامی برای کمک به کردهای عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش را دارد.

22 میلیون کمربند برای حمل سلاح و تیر از نوع ˈAK47ˈ و 32 هزار نارنجک انداز از جمله سلاح و مهماتی هستند که آلبانی به عراق ارسال کرده است.

اخیرا در این باره ˈچاک هیگلˈ وزیر دفاع آمریکا گفت که هفت کشور اروپایی به اقدام آمریکا در ارسال سلاح و مهمات به کردهای عراقی در مبارزه با گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

تانیوگ به نقل از منابع خبری خود نوشت: علاوه بر آمریکا و حکومت عراق هفت کشور دیگر از جمله آلبانی، کانادا، کرواسی، دانمارک، ایتالیا، فرانسه و انگلیس وعده داده اند که فوری سلاح و تجهیزات نظامی برای نیروهای کرد در عراق ارسال می کنند.

کرواسی از منطقه بالکان غربی حدود یک ماه پیش اعلام کرد با ارسال سلاح های مازاد خود به کردهای عراق از زمان جنگ های بین جمهوری های یوگسلاوی سابق در دهه 90 میلادی به جمع کشورهایی پیوست که در دفاع از عراق در مقابل گروه تروریستی داعش کمک می کنند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از روز (19خرداد/9 ژوئن امسال) با حمله به ساختمان استانداری نینوا عملیات نظامی علیه دولت مرکزی عراق را آغاز کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آلبانی در اصل اران بودند وشیعه وجزی از ایران!
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    حمله داعش به كردستان عراق يه حقه وفريب بزرگي است كه متاسفانه كشورمان هم در دام آن افتاده چرا كه فقط در اين صورت غرب ميتواند كردستان راتسليح كند تا به هدفش كه تجزيه عراق است برسد وبه زودي همه شاهد خواهيم بود چگونه كردستان مسلح أعلام دولت واستقلال ميكند
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    جالبه کرواسی از یک طرف به عربستان سلاح میده تا به تروریست ها برسونه و از طرف دیگه کمک می کنه برای مقابله با داعش
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    کردها طی این مدت تلاش خود را در مبارزه با داعش نشان داده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس