کد خبر 339666
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

اولین تصاویر از موشک و رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373 منتشر شد.

به گزارش مشرق، اولین تصاویر از سامانه موشکی پدافندی بُرد بلند ایرانی «باور 373» منتشر شد.

این برای اولین بار است که تصاویری از سامانه موشکی ایرانی به عنوان یکی ازجایگزین‌های S300روسی منتشر می‌شود و می تواند پیامی برای جهانیان مبنی بر خودکفایی و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در حفاظت از آسمان کشور باشد.

موشک سامانه پدافندی برد بلند باور 373

درپی عهدشکنی روس‌ها در واگذاری سامانه موشکی S300 به ایران، متخصصان کشورمان اقدام به طراحی و ساخت سامانه موشکی برد بلندی در سطح و توان سامانه S300 کردند.

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

این خبر را امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفتگو با خبرگزاری فارس در سال 90 اعلام کرده بود.

رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373

در جریان خرید این سامانه از روسیه، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که البته به دلیل شیطنت دولت‌های غربی، این کار صورت نگرفت و این پرونده هم اکنون توسط وزارت دفاع پیگیری می‌شود.

در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 از سوی روسیه مطرح شد، نیروهای ایرانی هنوز در این کشور در حال طی دوره بودند که مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند «بروید و خودتان این کار را ملی کنید».

نمایش نمونه اولیه باور در یکی از رژه‌های نیروهای مسلح

از آن زمان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طراحی مفهومی آن در وزارت دفاع، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد.

طبق اعلام قبلی مسئولان دفاعی کشور، قرار است در این سامانه از 2 یا 3 نوع موشک در لایه‌های مختلف استفاده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین در گفتگو با فارس، با بیان اینکه زیرساختهای پروژه «باور 373» با رفع موانع گلوگاهی، کاملا مرتفع شده، از پایان کار ساخت این سامانه مدرن تا پایان برنامه 5 ساله پنجم خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این برنامه بتوانیم یک سیستم خیلی خوب و توانمندتر از S300 را در چرخه پدافند هوایی شاهد باشیم.

برنامه 5 ساله پنجم که یکی از موارد آن ارتقاء کمی و کیفی سامانه پدافند هوایی کشور و ایجاد هماهنگی تحت نظر قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) است، سال 94 به پایان خواهد رسید.

S300 یک سامانه مدرن موشکی پدافند هوایی ساخت روسیه است که برای مقابله با اهداف در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه می‌تواند همزمان حدود 100 هدف را رهگیری و تعدادی از آنها (در برخی موارد 6 هدف و در انواع دیگر 24 هدف) را منهدم کند.

سامانه موشکی S300 روسی

به گزارش فارس، بر اساس تصاویر منتشر شده، برای اولین بار رادار ردگیر، گشت و شناساییآرایه فازی برد بلند باور 373 و موشک بکارگرفته شده در این سامانه در نمایشگاه صنعت دفاعی وزارت دفاع به نمایش درآمده است که می‌تواند گویای این باشد که این سامانه استراتژیک پدافندی به زودی به چرخه عملیاتی شبکهپدافند یکپارچه کشور تحویل خواهد شد.

این در حالیست که بنا بر گفته امیر فرزاد اسماعیلی، این سامانه، اولین تست شلیک موفق خود را پشت سر گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کوروش بزرگ ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    به امیداینکه جنگنده هاه آمریکایی واسراییلی وبمب افکبی2باهاش منهدم کنیم تابدونن ایرانی یعنی چه واوناروب غلط کردن بندازیم
  • حمید ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    پس کو تصویر؟؟؟؟
  • کوروش بزرگ ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    به امیداینکه جنگنده هاه آمریکایی واسراییلی وبمب افکبی2باهاش منهدم کنیم تابدونن ایرانی یعنی چه واوناروب غلط کردن بندازیم
  • کوروش بزرگ ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    به امیداینکه جنگنده هاه آمریکایی واسراییلی وبمب افکبی2باهاش منهدم کنیم تابدونن ایرانی یعنی چه واوناروب غلط کردن بندازیم
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اين اولين مورد نيست كه روسها عهدشكني ميكنند ومنفع خودرا در ازاي اين عهد شكني از جاي ديگري تأمين ميكنند مثل پروژه مشترك اذرخش ! ايا بهتر نيست كه ما هم تدبيري در مقابل روسها داشته باشيم؟ اينكه اميدوار باشيم روسها ويا چينيها در موردي در سازمان ملل از حق وتوي خود به نفع ما استفاده كنند باعث شده انها هركونه كه بخواهند مارا سر كيسه كنند !
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مباركه اما يكي اين كوروش خان رو از برق بكشه
  • رضا ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اول اینکه این نمونه ساخت مالزیه و کارایی بدردبخوری نداره و دوم اینکه الان s400 هم کاری از پیش نمیبره!
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اخه مرد حسابی بدون تصوییرازکجاا فهمیدی ساخت مالزیه؟!!!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مالزی که نمیتونه موشک زمین به هوا بسازه بعد رادار ارایه فازی بسازه
  • رضا ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    تصویرشم میاد ..بعدم تصویرش رو قبلا توی رژه نیروهای مسلح دیده بودیم که البته ماکت بود و الان ..
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    جواب آدمایی مثل تو که برخوردشون با چنین تکنولوژی هایتکی اینچنین است اینه : ...
  • حامد ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    دوستان عکساشم منتشر شده اما مشرق انگار میخواد با یه گزارش جامع عکساشو منتشر کنه. متخصصان دفاعی دست مریزاد. خیلی خوشحال شدم. گفتیم ما میتوانیم و توانستیم.
  • بابا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اقا کاشکی دستور بدن واردات سلاح ممنوع بشه.اخه به این سرعتی که ما باور 373 رو درست کردیم(هرچندهنوزعملیاتی نشده)پس میتونیم هرچی که نیاز باشه درست کنیم اگه امیدی به خریدنش نداشته باشیم،پس ممنوعیت خریدسلاح هم از وابستگی کم میکنه هم ارز ازکشور خارج نمیشه هم ایجاد شغل میکنه وخیلی چیزای دیگه.به امید اینکه قاهر و باور کنار هم از اسمان ایران اسلامی دفاع کنن.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مگه مالزی موشک هم منتاژ میکنه؟!!
  • علیا ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    3 تصویر اول پس چی بد؟ تصویر اول موشک بود و تصویر دوم رادار.
  • علیا ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من طرفدار روسیه نیستم. اما عهد شکنی اونها دلیل داره. ما هم پیمان استراتژیک اونها نیستیم. بلکه فقط منافع مشترک داریم با هم. روسیه هم مثل آمریکا و غرب با هم پیمانهای استراتژیک متعهد برخورد میکنه و با بقیه بنا به شرایط. درمورد غرب ما قبل از انقلاب متحد درجه یک بودیم پس با ما متعهد برخورد میکردند. اما وقتی انقلاب شد دیدیم که اونها هم به عهدهاشون وفا نکردند و نمیکنند. فرقی بین روسیه و آمریکا و غرب و شرق نیست. موضوع اینه که آیا ما متحد درجه یک هستیم یا فقط منافع مشترک داریم. درضمن اون پروژه مشترک شفق بود و نه آذرخش. آذرخش پروژه بومی بود که به بهره برداری رسید و تحویل نیروهای مسلح شده.
  • علیا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    درمورد اس 400. اولا همین الانشم اس300 رو با بهترین پاتریوت ها مقایسه میکنند. دوما اس400 هم برد بالاتر و هم توانایی رهگیری بیشتری داره. موشک هاش قوی تره و میتونه حتی هدف رو بیرون جو زمین هم رهگیری و منهدم کنه (برای موشک های بالستیک). اس500 هم که اصولا بر مبنای جنگ فضایی و انهدام ماهواره ها و بالستیک ها در حال راحی هست اما ان شالله باور373 قویتر و کارا تر از اس300 باشه و مدل های بعدی باور که حتما بعد از تکمیل باور 373 طراحیشون شروع خواهد شد اونقدر قوی باشه که تبدیل به یک مرجع برای مقایسه دیگر سیستم های پدافندی به حساب بیاد.
  • محمد22 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    كي گفته اس 400 هم كاري از پيش نمي بره كلا جنگنده ها در نسل 4 و 4.5 و 5 طبقه بندي ميشن و طبق حساب كتاب ميشه اونا رو با اين موشك ها زد نسل هاي جديد كه هنو نيومده
  • amirsn82 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    به حول قوه الهی ما اس300 داریم و اونارو مرحوم چاوز بهمون داد و تونستیم با مهندسی معکوس کپی ازش بزنیم ضمنا مطالب را خوندم بعضی از اقایون به کشور باور ندارن و ساده ترین مثال عدم تحرک نظامی دشمن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس