کد خبر 338791
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح طرح جدید ساماندهی در سهمیه گازوئیل و بنزین خودروها، اعلام کرد: از دی ماه سال گذشته کارت بنزین 5 میلیون موتورسیکلت مسدود شده است.

 به گزارش مشرق، محسن روحانی در تشریح جزئیات ساماندهی سهمیه‌های بنزین و گازوئیل خودروها، گفت: ساماندهی کارت‌های بنزین موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی در بازه زمانی فشرده ای انجام شد؛ به گونه‌ای که از سال ١٣٨٦ تاکنون ٧ میلیون قطعه کارت سوخت موتورسیکلت، تولید و از طریق کلانتریها به مالکان آنها تحویل شده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در این مدت یک میلیون و ٩٠٠ هزار قطعه کارت سوخت دیگر نیز به کارت موتورسیکلت فاقد پلاک اضافه شده بود که ساماندهی شدند، از مسدود شدن پنج میلیون کارت سوخت موتورسیکلت از دی ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال خبر داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فرسوده بودن (سن بالای ١٠ سال) و فاقد پلاک بودن، از مهمترین دلایل ابطال کارت موتورسیکلتها در این مدت بوده است، اظهار داشت: از یکسال گذشته تا پایان مردادماه امسال نیز نزدیک به سه میلیون قطعه کارت سوخت، شخصی سازی و برای رانندگان آنها ارسال شده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در تشریح ساماندهی کارتهای سوخت خودروهای بنزین سوز شخصی و عمومی توضیح داد: با توجه به زیرساختهای ایجاد شده، از دی ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال، ١٨٠ هزار قطعه کارت سوخت فعال این دسته از خودروهای فرسوده بالای ٢٥ سال سن، سوخت.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به ٧٩٠ هزار کارت سوخت خودروهای دیزلی در دست بازنگری است، تاکید کرد: خودروهای دیزلی ٩ گروه هستند که کلاس بندی آنها با کلاس بندی تعیین شده در سازمان پایانه ها تفاوت دارد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایرانبا بیان اینکه بازنگری کارتهای سوخت خودروهای دیزلی زیر ١٠ تن نخستین گام در این زمینه است که پلیس راهور ناجا در حال شناسایی و ارسال اطلاعات آنها به سامانه هوشمند شرکت ملی پخش برای صدور کارت سوخت جدید  است، گفت: بازنگری در کارت سوخت خودروهای مسافربر زیر ٢٠ نفر، ٢٠ تا ٤٠ نفر و ٤٠ نفر به بالا نیز از دیگر موارد در دست اجراست که با مدیریت ستاد سوخت انجام می شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بازنگری در خصوص کارتهای سوخت خودروهای دیزلی و با توجه به آن که متولی تعیین سهمیه سوخت ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت است، سهمیه بندی سوخت عادلانه خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    زورتون به موتوری ها رسیده؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    موتوری ها عمدتا از مستضعفترین اقشار جامعه هستند. از این قدم قاطع برای حذف فقیران باید استقابل کرد و آن را گامی در جهت توسعه دانست!
  • سلمان ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    اول گفتن کارت سوخت موتورهای فاقد پلاک ملی رو و عمر بالای 15 سال رو می سوزونند برای همین دامادمون رفت کلی خرج کرد تا موتورشو پلاک ملی کنه حتی حدود دویست هزار تومن هم داد تا موتور رو بیمه کنه چون بدون بیمه پلاک ملی نمی کردن ولی یهو کارت سوخت موتورهای دارای عمر بالای ده سال رو سوزوندن تا در واقع تمام مخارج انجام شده رو بی فایده کنن حالا هم خوشحالن که فلان مقدار بنزین یارانه ای رو تبدیل به بنزین آزاد کردن
  • علی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    هر کسی تو هر بخشی باید درست به وظیفش عمل کنه، و جلوی تخلف رو بگیره! حالا این آقایون کار خودشون رو می کنن. دیگران هم که مسئول رسیدگی به تخلفات بزرگ هستند، باید کارشون رو بکنن!
  • علی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 0
    به طور کلی کارت سوخت ابزاری برای برخورد قضایی شده. موتورسیکلت تخلف میکنه پلاک نمیشه، حکم قضایی برای ابطال کارت سوخت داده میشه!
  • reza ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    0 0
    بابا موتور من بهمن 83 خریدم و تا العان تعمیر اساسی نداشته .چرا کارت سوختش باطل شد؟ تازه عمرش هم هنوز 10 سال تمام نشده. حالا از کجا 2 ملیون تومن بیارم برم متور بی کیفیت جدید بخرم؟چرا ماشی پیکان که از رده خارج به حساب میاد عمرش 30 سال هست ولی موتور من که هنوز تعمیر اساسی نشده 10 سال؟ 700 لیتر بنزین تو کارتم ذخیره بود که پرید.به این میگن دزدی تو روز روشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس