کد خبر 338619
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

وزیر ورزش و جوانان در جریان بازدید از ورزشگاه نقش جهان گفت: مرحله دوم ساخت این ورزشگاه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

به گزارش مشرق، محمود گودرزی روز دوشنبه در جریان بازدید از ورزشگاه نقش جهان اصفهان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که فاز دوم این مجموعه به زودی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مشکلات مالی و حقوقی این ورزشگاه خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد، مشکلات مالی و حقوقی ورزشگاه نقش جهان، بررسی و تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ می شود.

وی از اختصاص دو میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به وزرات ورزش خبر داد و افزود: از این مبلغ، 700 میلیون تومان اعتبار به ورزشگاه نقش جهان اصفهان تخصیص یافته است که این اعتبار برای تکمیل ساخت این ورزشگاه مبلغ قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور بگونه ای است که نمی توانیم خسارات ناشی از توقف ساخت ورزشگاه را برای بازسازی آن پرداخت کنیم.

گودرزی به افزایش معارضان این مجموعه اشاره کرد و خواستار تسریع حل مشکل حقوقی این ورزشگاه با این افراد شد.

وی علت بروز این مشکلات را ضعف مطالعات کارشناسی ذکر کرد و افزود: اگر قبل از اجرای این پروژه، مطالعات جامع و عمیقی انجام شده بود اکنون این پروژه با مشکلات حقوقی روبرو نبود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: با اعتباری که تاکنون برای ساخت این ورزشگاه هزینه شده است، می توانستیم 10 سالن ورزشی برای استان اصفهان بسازیم.

گودرزی، کلنگ زنی پروژه های جدید پیش از پایان یافتن پروژه های نیمه تمام را اقدام اشتباه دانست و تاکید کرد: اولویت وزارت ورزش و جوانان، تکمیل طرح های عمرانی ورزشی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به ظرفیت 75 هزار نفری استادیوم نقش جهان گفت: از هر یک از دیدارهای فوتبال کشور بیش از 50 هزار تماشاگر استقبال نمی کنند و طرح ساخت ورزشگاه هایی با بیش از 75 هزار نفر گنجایش در شهرستان ها، کارشناسی شده نیست.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا ورزشگاههای بالای 50 هزار نفر استانداردهای خاصی نیاز دارد و به همین دلیل کمتر ساخته می شود.

وی از انجام اقدامات غیر کارشناسی و فاقد نیاز سنجی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان گلایه کرد و افزود: علاقه مند به واگذاری مدیریت این ورزشگاه به استان اصفهان هستیم.

وی همچنین در بازدید از سالن چند منظوره مجموعه ورزشی 25 آبان خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اگر این مجموعه، درآمد عمومی ندارد بعنوان یک سالن حاکمیتی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرد.

مجموعه بزرگ ورزشی نقش جهان اصفهان در زمینی به وسعت بیش از یک هزار و 100 هکتار در شمال شهر اصفهان و در حوزه استحفاظی دو شهر اصفهان و دولت آباد قرار دارد.

این طرح به قصد ایجاد یک مجموعه استاندارد و دهکده بزرگ ورزشی بویژه برای برگزاری مسابقات بین المللی طراحی شده است.

در این طرح ایجاد یک استادیوم 75هزار نفری در دو طبقه و همه امکانات لازم برای برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی و چندین سالن ورزشی بزرگ و کوچک، پیست های دو میدانی، دوچرخه سواری، موتورسواری، اتومبیلرانی و تاسیسات اداری، بهداشتی و خدماتی لازم پیش بینی شده است.

طرح ورزشگاه نقش جهان اصفهان که در ابتدا به ورزشگاه المپیک یا ورزشگاه بزرگ معروف بود در سال 67 تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد موسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 68 توسط ترکان مدیر عامل وقت این موسسه به زمین زده شد اما ساخت آن از سال 74 آغاز شد.

معاون امور فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در باره شروع عملیات این طرح گفت: عملیات اجرایی مرحله اول آن سال 74 آغاز و در سال 78 استادیوم فوتبال آن با ظرفیت حدود 40 هزار نفر در سکوهای پایینی به بهره برداری رسید.

سیدحسین محمودیه با بیان اینکه در سال های 78 تا 86 از مرحله اول این طرح بهره برداری می‌شد، افزود: تیم فوتبال سپاهان نخستین قهرمانی خود در لیگ باشگاههای کشور را در این ورزشگاه جشن گرفت.

وی گفت: سال 86 پس از هشت سال بهره برداری مرحله نخست این مجموعه، ورزشگاه بزرگ نقش جهان وارد اجرای مرحله دوم ساخت و تکمیل ظرفیت 35 هزار نفری در سکوهای بالایی شد که همچنان ادامه دارد و عملیات ساخت این مرحله مانع برگزاری مسابقات در آن شده است.

وی گفت: در حالی که مرحله دوم هنوز تکمیل نشده تاسیسات مرحله نخست به دلیل گذشت زمان در حال مستهلک شدن است.

در این حال از سال 90 تا تابستان سال 91 بدنبال قرار گرفتن ورزشگاه نقش جهان در طرحهای مهر ماندگار دولت دهم، به مدت یکسال اجرای این طرح با سرعت و در سه نوبت کاری با روزانه 150 تا 200 کارگر دنبال و برخی از بخش های آن تکمیل شد.

با این اقدامات، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در مرداد سال 92 اعلام کرد مرحله نخست این مجموعه ورزشی با نصب صندلیهای طبقه اول استادیوم فوتبال، ساختمان VIP، چمن زمین فوتبال، تکمیل پیست تارتان و نصب اسکوربرد زمین فوتبال قابل بهره برداری است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس